• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022417862
  • خبرنگار : 50037

خانه هلال سیمین بهار کلنگ‌زنی شد

خانه هلال سیمین بهار کلنگ‌زنی شد

ایسنا/همدان همزمان با هفته هلال احمر با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان و جمعی از مسئولان شهرستان بهار، خانه هلال روستای سیمین این شهرستان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن مسیر و وجود دو قله مرتفع استان شامل قزل ارسلان و دائم برف به عنوان مقصد کوهنوردان و گردشگران و تردد زائران اربعین از این مسیر، ایجاد مرکز امدادرسانی در سیمین ضرورت داشت.

علی سنجربگی با بیان اینکه حادثه قابل پیش‌بینی و پیشگیری نیست و باید اقداماتی در رابطه با مقابله یا کاهش آثار حوادث و بلایای طبیعی انجام شود، ادامه داد: خانه‌های هلال با هدف توانمندسازی، ایجاد و افزایش آمادگی و تاب‌آوری جوامع محلی و آموزش و پیش‌آگاهی مردم برای مقابله با حوادث و سوانح ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در خانه‌های هلال، تمام فعالیت‌های هلال احمر شامل خدمات اجتماعی، اداره امور جوانان، آموزش‌های امدادی، کمک‌های اولیه امدادونجات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در مقیاس کوچک به صورت کاملا داوطلبانه  انجام می‌گیرد.

سنجربگی با اشاره به اینکه تشکیلات و ارکان خانه هلال داوطلبانه است و هیچ‌گونه افزایش تصدی برای جمعیت هلال احمر نخواهد داشت، تصریح کرد: خانه هلال سیمین توسط مردم ساخته می‌شود و اداره و پشتیبانی از لحاظ نرم‌افزاری توسط جمعیت هلال احمر شعبه بهار خواهد بود.

فرماندار شهرستان بهار هم گفت: اهالی روستای سیمین در اقدامات خیرخواهانه پیشرو هستند و ساخت درمانگاه و مدرسه سیمین از همت والای اهالی سیمین خبر می‌دهد.

مجتبی فیض‌اللهی ادامه داد: زمین پروژه خانه هلال روستای سیمین به صورت خیری توسط خانواده‌های مرحوم حسن کریمی و مرحومه عزیزی عابد اهداء شده و این پروژه در امروز در زمینی به مساحت ۱۷۲ مترمربع با پیش‌بینی اعتبار چهار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد.

وی احداث خانه هلال را از کارهای مثبت در شهرستان دانست و گفت: همزمان با هفته هلال احمر و با توجه به موقعیت راهبردی روستای سیمین و بنا به ضرورت و قرارگیری در شاهراه غرب کشور این مجموعه در روستای سیمین کلنگ‌زنی می‌شود.

فیض‌اللهی افزود: برای اجرای برنامه مطلوب در روستاها، برنامه روستاگردی در دستور کار قرار گرفته است و با حضور در روستاها مشکلات را احصا می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، وی به پروژه زیرگذر سیمین اشاره کرد و گفت: پس از سال‌ها پیگیری، پروژه زیرگذر سیمین کلنگ‌زنی شد و به‌زودی این پروژه به صورت عملیاتی آغاز به‌کار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha