• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022517887
  • خبرنگار : 71145

معاون وزیر خارجه آمریکا: «پیروزی کامل» اسرائیل بر حماس «ممکن یا حتی محتمل نیست»

معاون وزیر خارجه آمریکا: «پیروزی کامل» اسرائیل بر حماس «ممکن یا حتی محتمل نیست»

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در «صریح‌ترین بیانی که تاکنون» مطرح شده تاکید کرد که واشنگتن باور ندارد رژیم صهیونیستی قادر به تحقق پیروزی کامل در غزه از طریق استراتژی کنونی خود باشد.

به گزارش ایسنا، این اظهار نظر اولین اعتراف واقعی آمریکایی‌ها به این موضوع است که استراتژی نظامی کنونی صهیونیست‌ها به نتیجه‌ای که قصد دستیابی به آن را دارند، نخواهد رسید.

«کرت کمبل»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا تنها چند روز پس از توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل توسط دولت بایدن، در جریان اجلاس جوانان ناتو در میامی درباره جنگ غزه تاکید کرد که دولت آمریکا باور ندارد که استراتژی فعلی رژیم صهیونیستی در غزه منجر به «پیروزی کامل» شود.

کمبل طی سخنانی در اجلاس جوانان ناتو در میامی گفت که واشنگتن در تلاش برای درک ماهیت نظریه پیروزی اسرائیل در غزه است.

براساس گزارش المیادین، وی افزود: گاهی اوقات، زمانی که ما از نزدیک به سخنان رهبران اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها اغلب درباره ایده دستیابی به نوعی پیروزی قاطع در میدان جنگ صحبت می‌کنند و فکر نمی‌کنم که این امر محتمل یا ممکن باشد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، قول داده است که «پیروزی کامل» را بر حماس دنبال کند. آمریکا معتقد است که باید "راه حل سیاسی بیشتری" برای جنگ وجود داشته باشد. من می گویم آنچه که با گذشته متفاوت است این است که از این نظر، بسیاری از کشورها می خواهند به سمت یک راه حل سیاسی حرکت کنند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود. فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت سخت‌تر از الان باشد، اما همچنان معتقدم که تعهد وجود دارد و ما این را بیشتر و بیشتر از کشورهای منطقه می شنویم.

به نوشته روزنامه آمریکایی پالتیکو، این «صریح‌ترین بیانی است که تاکنون از سوی یک مقام دولت بایدن مطرح شده است» مبنی بر اینکه اشغالگران ممکن است نتوانند به «پیروزی کامل» که در غزه وعده داده بودند، دست یابند.

مقامات آمریکایی قبلاً هشدار داده بودند که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند ایدئولوژی حماس را شکست دهد.

پیش از این نیویورک تایمز به نقل از مقامات فعلی و سابق آمریکایی تاکید کرده بود که «رژیم صهیونیستی قادر به نابودی حماس نبوده و نمی‌تواند این کار را انجام دهد».

به نوشته این روزنامه، مقامات و تحلیلگران آمریکایی احتمال دادند حماس «حتی پس از پایان جنگ در غزه قوی بماند»، زیرا رهبران ارشد این جنبش همچنان در داخل نوار غزه مستقر هستند.

طبق آنچه این روزنامه ادامه داد «این رهبران در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی حضور دارند و «تصمیم گیرندگان در مذاکرات اسیران صهیونیست» هستند.

در رابطه با این تونل‌ها، مقامات سابق و فعلی آمریکایی تاکید کردند که این تونل‌ها «به حماس اجازه می‌دهند تا باقی بماند و پس از پایان جنگ، خود را بازسازی کند».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha