• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022517912
  • خبرنگار : 50444

بدهی شهرداری بجنورد به تامین اجتماعی تسویه شد

بدهی شهرداری بجنورد به تامین اجتماعی تسویه شد

ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد از تسویه بدهی انباشت شده سال های گذشته این مجموعه به تامین اجتماعی استان خبر داد.

سید محمدعلی کشمیری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بدهی شهرداری بجنورد و جرائم انباشت شده ناشی از آن در چند سال گذشته سبب شده بود میزان آن به حدود ۵۰ میلیارد تومان برسد.

وی ادامه داد: اما در سال ها اخیر روند پرداخت این بدهی به تامین اجتماعی شتاب گرفت و از میزان آن کاسته شد تا اینکه امسال توانستیم تمام بدهی که به این سازمان داشتیم را تسویه کنیم.

کشمیری از اصلاح برخی ساختارها و روندها در شهرداری مرکز استان خبر داد و افزود: انرژی زیادی را برای اصلاح مسائل زیرساختی شهرداری صرف کردیم که شاید نمود بیرونی چندانی نداشته باشد اما سبب جلوگیری از حیف و میل اعتبارات و اضباط بیشتر در شهرداری شد.

وی از جریمه های مالیاتی شهرداری در سال های گذشته خبر داد و تاکید کرد: شهرداری بجنورد به دلیل موارد موجود در ماده ۱۶۹ طی سال ۹۶ حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، سال ۹۹ حدود یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، سال ۱۴۰۱ حدود دو میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان و... جریمه شده بود.

وی ادامه داد: اما سامانه فروشگاهی مالیاتی در شهرداری بجنورد راه‌اندازی و از جریمه ۱۲ درصدی شهرداری جلوگیری شد. موارد مربوط به ماده ۱۶۹ نیز به روزرسانی و از جریمه ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی شهرداری جلوگیری شد.

شهردار بجنورد گفت: همچنین توانستیم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار که از محل پارکینگ‌ها برای تامین بخشی از هزینه اتوبوس‌های خریداری شده قرض گرفته شده بود را به این حساب برگردانیم و استقراض انجام شده از این محل نیز تسویه شد.

کشمیری بیان کرد: با اصلاحات ساختاری که انجام دادیم، اضافه کارها در شهرداری به صورت واقعی و در صورت حضور فیزیکی مازاد بر ساعت موظفی پرداخت می‌شود و مدیریت دقیقی بر دارایی‌های مالی خواهیم داشت.

شهردار بجنورد بر رعایت انضباط شهری نیز تاکید کرد و گفت: در این خصوص تعارفی وجود ندارد و تلاش ما بر این است که ابتدا با تذکر این موارد را بر طرف کنیم.

وی اظهار کرد: اما در صورتی که به این تذکرات توجه نشود نسبت به جمع آوری و رسیدگی به مصادیق سد معبر و مواردی که چهره شهر را نازیبا می کند، اقدام می کنیم.

وی افزود: در ادامه اجرای طرح آزادسازی پیاده‌روها از انحصار کسبه و توجه به ساماندهی مبادی ورودی شهر و کنترل وانت بارهای سیار،  اجرای طرح سد معبر با جمع آوری تابلوهای هشتی ادامه پیدا کرد.

کشمیری گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، ۵۲۰ تابلو هشتی از سطح شهر جمع آوری شد. توقع ما از کسبه و شهروندان، احترام بیشتر به حقوق شهروندی و رعایت قوانین است تا بتوانیم با مشارکت هم، شهری که شایسته خودمان می‌دانیم را با  جلوه‌ای از زیبایی‌های بصری حفظ کرده و ارتقاء دهیم.

 به گفته کشمیری، اجرای طرح رفع سد معبر مستمر خواهد بود و نظارت‌های بیشتری بر جلوگیری از تکرار تخلف اعمال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha