• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022517972
  • خبرنگار : 71610

حمله تند رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

حمله تند رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به نتانیاهو

رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در اظهاراتی به شدت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در جنگ غزه انتقاد کرد و خواستار شکل‌دادن کمپینی برای سرنگونی وی شد.

به گزارش ایسنا، «دن حالوتس» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در حالی که در تظاهرات علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم شرکت کرده بود، اظهار کرد: سربازان در جنگ غزه و شمال بیهوده کشته می‌شوند؛ چراکه هدفی از این عملیات وجود ندارد. حتی اگر غزه را کاملاً ویران کنیم، تصویر پیروزی نخواهیم داشت. حتی اگر «یحیی» السنوار رهبر حماس در نوار غزه هدف قرار گرفته شود، این نیز تصویر پیروزی نیست و تنها تصویری که در تاریخ ما حک خواهد شد، شکست در هفتم اکتبر است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، وی تاکید کرد: همانطور که حماس از ما می‌خواهد، باید برای آزادی ۱۳۲ اسیر، صرف نظر از بهای سنگین، تلاش کنیم؛ چراکه چاره دیگری نداریم. ما این کار را به این دلیل انجام می‌دهیم که فرزندان و نوه‌هایی داریم و باید نگران سرنوشت آنها باشیم.

حالوتس با متهم کردن نتانیاهو به سیاستگذاری در راستای منافع خودش افزود: حقیقی که اخیراً برای ما فاش شد بسیار ناراحت‌کننده است و آن حقیقت این است که انجام یک کارزار نظامی بدون تعاریف روشن سیاسی غیرممکن است.

وی ادامه داد: نتانیاهو به خاطر منافع شخصی خود و اعضای خانواده‌اش به اسرائیل خدمت کرد و او دیگر صلاحیت ادامه مدیریت اسرائیل را ندارد.

رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اضافه کرد: نتانیاهو اسیر توهماتش است. او از یک سو توسط افراط گرایان فاشیست و نژادپرست و از سوی دیگر توسط افراطی‌های ارتدوکس و غارتگران خزانه عمومی تحت محاصره است.

حالوتس خواستار شکل دادن مبارزه توده‌ای برای سرنگونی کابینه نتانیاهو از طریق ناآرامی‌های داخلی و نافرمانی گسترده و محاصره کنست شد.

وی تاکید کرد: نه تنها نتانیاهو باید برود، بلکه باید تمام اعضای کابینه او نیز هرچه سریع‌تر بروند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha