• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022517981
  • خبرنگار : 71516

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سربازش در منطقه گذرگاه رفح

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سربازش در منطقه گذرگاه رفح

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی شدن ۱۰ سرباز در حمله حماس به منطقه گذرگاه رفح اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، خبرنگار نظامی رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: حماس هر روز چندین بار خمپاره‌هایی را به نیروهای ما در منطقه گذرگاه‌ها و محور نتزاریم شلیک می‌کند. دوشنبه مثل حادثه اخیر منطقه کرم ابوسالم که به کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر منجر شده بود، حماس بار دیگر توانست حمله‌ای را به منطقه گذرگاه رفح انجام بدهد که منجر به زخمی شدن ۱۰ نفر شد که حال سه نفر از آن‌ها وخیم است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای اعتراف کرد که در درگیری‌های ۲۴ ساعته گذشته در نوار غزه ۵۰ تن از نیروهایش از سرباز و افسر زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه هفته گذشته، از ساکنان بخش‌هایی از رفح خواست که آن را تخلیه کنند و به وضوح اعلام کرد که تل‌آویو در حال پیش بردن حمله‌ شدید علیه این شهر است که تعداد کثیری از فلسطینی‌های غزه مجبور به پناه گرفتن در آن شده‌اند.

جمعیت فعلی این شهر حدود ۱.۵ میلیون نفر است و مشخص نیست که آن‌ها پس از تخلیه این منطقه قرار است کجا پناه بگیرند.

نهادهای مردمی هشدار داده‌اند که مردم رفح و کسانی که از دیگر بخش‌های غزه آواره شده‌اند، در صورت بمباران شدید این شهر توسط رژیم صهیونیستی، دیگر جایی برای رفتن ندارند.

اما رژیم صهیونیستی با وجود هشدار متحدان خود،‌ از جمله آمریکا،‌ بر حمله به رفح پافشاری کرده است.

در جنگ غزه از هفت اکتبر تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی شهید شده‌اند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان هستند و تقریبا ۸۰ هزار نفر در شرایطی که ویرانی‌های گسترده‌ای به بار آمده و کمبود شدیدی برای تامین نیازهای اولیه وجود دارد، مجروح شده‌اند.

این جنگ موجب آواره شدن داخلی ۸۵ درصد از جمعیت غزه در میان کمبود شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو شده است. ۶۰ درصد زیرساخت‌های حیاتی این منطقه نیز آسیب‌ دیده یا ویران شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha