• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022518042
  • خبرنگار : 71516

حملات مقاومت به اشغالگران در رفح و اعلام آخرین آمار قربانیان غزه

حملات مقاومت به اشغالگران در رفح و اعلام آخرین آمار قربانیان غزه

در دویست و بیست و یکمین روز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی مرتکب کشتاری در اردوگاه النصیرات شد که ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

به گزارش ایسنا، دفتر اطلاعات دولتی در غزه اعلام کرد: هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه و استان غزه فعال نیست. صدها هزار زخمی و بیمار به دلیل محدودیت‌های بیمارستان‌ها در معرض خطر مرگ قرار دارند.

این دفتر افزود: ارتش اشغالگر به آوارگان دستور می‌دهد بدون تعیین مقصد امن، مراکز پناهگاه را ترک کنند. اشغالگران در میان سکوت بین‌المللی به کشتار و نسل کشی مردم نوار غزه ادامه می‌دهند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنان به نفوذ خود به عمق اردوگاه جبالیا در شمال غزه ادامه می‌دهد و توپخانه ارتش این رژیم همچنان منازل غیرنظامیان در بزرگترین و شلوغ‌ترین اردوگاه نوار غزه را هدف قرار می‌دهد.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی در حمله رژیم صهیونیستی به منزلی در منطقه الفالوجا در اردوگاه جبالیا در شمال غزه یک کودک شهید و تعدادی زخمی شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین منزلی را در منطقه جبالیا البلد در شمال نوار غزه بمباران کردند.

درگیری‌های شدیدی میان مقاومت فلسطین با نیروهای رژیم صهیونیستی در بخش شرقی اردوگاه جبالیا رخ داد و حملات توپخانه‌ای و هوایی رژیم صهیونیستی به این اردوگاه ادامه دارد.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی شهر بیت لاهیا در شمال غرب غزه را هدف قرار داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را در مرکز نوار غزه انجام دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن چند نفر دیگر شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که تعداد شهدا در بمباران یک خانه و مدرسه آنروا توسط رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به ۱۱ نفر افزایش یافت. این خبرنگار کشته شدن ۲ فلسطینی را پس از تیراندازی نیروهای اسرائیلی در خیابان صلاح الدین در محله زیتون در جنوب شهر غزه تایید کرد.

به گفته منابع در حمله رژیم صهیونیستی به یک آپارتمان مسکونی در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه بیش از ۲۰ فلسطینی شهید و تعدادی زخمی شدند.

سخنگوی دفاع مدنی غزه نیز در گفت‌وگو با الجزیره درباره کشتار اردوگاه النصیرات گفت: به دلیل حملات مستمر اسرائیل کادر ما نمی‌توانند مجروحان را بیرون بکشند. تعدادی از مفقودان در زیر آوارهای منزل خانواده کراجه در اردوگاه النصیرات هستند. وضعیت نوار غزه در سایه بمباران شدید مناطق فاجعه بار است.

پیش از این دفاع مدنی غزه اعلام کرده بود نیروهای این مرکز پیکر هشت شهید و تعدادی مجروح را از زیر آوارهای منزلی در اردوگاه النصیرات بیرون کشیدند.

در این راستا وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر ظرف ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هشت کشتار شد که ۸۲ شهید و ۲۳۴ زخمی برجای گذاشت. با این تعداد، آمار شهدای جنگ غزه از هفت اکتبر به ۳۵ هزار و ۱۷۳ تن و آمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۶۱ تن رسید.

طبق گزارش العربی الجدید، توپخانه و تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز به نفوذ خود به شهر رفح ادامه می‌دهند و درگیری‌هایی در این شهر میان نیروهای مقاومت فلسطین با نیروهای صهیونیست رخ داده است.

همچنین مرکز و شرق شهر رفح در جنوب غزه در معرض حمله توپخانه‌ای شدید از سوی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

آنروا: حدود ۴۵۰ هزار نفر به اجبار از رفح آواره شدند

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد که از ششم ماه جاری تاکنون حدود ۴۵۰ هزار نفر به اجبار از شهر رفح آواره شده‌اند.

آنروا افزود که ساکنان رفح دائما با خستگی و گرسنگی مواجه هستند و تنها امیدشان آتش‌بس است.

همچنین گردان‌های القسام اعلام کرد تانک صهیونیست‌ها از نوع مرکاوا را با گلوله‌های یاسین ۱۰۵ در اطراف گذرگاه رفح هدف قرار داد.

همچنین رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند یک بالگرد واحد ۶۶۹ ارتش اشغالگر در بیمارستانی در القدس به زمین نشست و تعدادی سربازان زخمی در جنگ غزه را به بیمارستان انتقال داد.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: پس از پرتاب یک گلوله موشکی جدید توسط مقاومت فلسطینی از نوار غزه، آژیرهای خطر در عسقلان و شهرهای اطراف نوار غزه به صدا درآمد.

رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که پدافند هوایی موشکی را که از غزه به سمت عسقلان شلیک شده بود، رهگیری کرد، در حالی که موشک دیگری به دریا سقوط کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha