• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022518087
  • خبرنگار : 71299

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام:

زایمان طبیعی در بیمارستان‌های غیردولتی باید رایگان باشد

زایمان طبیعی در بیمارستان‌های غیردولتی باید رایگان باشد

ایسنا/ایلام نشست مشترک روسای بیمارستان‌ها و بیمه‌های پایه در خصوص آمار و عملکرد تعرفه‌های انجام زایمان با سرپرست دانشگاه برگزار شد.

دکتر هدایت حیدری‌زاده امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در این نشست با اعلام اینکه رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال، اقدامی تاریخی در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: با حمایت بیمه‌های پایه، رایگان کردن درمان کودکان زیر هفت سال اقدامی مثبت است که در مراکز دولتی درمانی سطح استان در حال انجام است که در آینده، در کاهش مرگ و میر کودکان به ویژه کودکان زیر دو سال نقش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از روز شنبه، واکسن پنوموکوک به سبد واکسیناسیون هفت استان مرزی اضافه شد، افزود: از بدو انقلاب اسلامی تا به امروز، واکسن‌های متعددی در سبد واکسیناسیون کشور قرار گرفته‌اند و در حال حاضر، واکسن جدید پنوموکوک علیه طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها را به کار گرفته‌ایم که در آینده سلامت کودکان نقش بسزایی خواهد داشت.
حیدری‌زاده با اشاره به اینکه سزارین عوارض بعدی بسیار خطرناکی دارد، تصریح کرد: متأسفانه آمار نشان می‌دهد سزارین غیراضطراری بسیار زیادی در بیمارستان‌های غیردولتی سطح استان انجام می‌شود.
سرپرست دانشگاه خاطرنشان کرد: بخش خصوصی باید در حوزه سلامت به ما کمک کند و بیمه‌های پایه نیز باید پای کار باشند و همچنین زایمان طبیعی باید در بیمارستان‌های خصوصی حتما رایگان باشد تا مردم ترغیب به انجام آن شوند.
معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست گفت: شورای عالی بیمه در رایگان کردن درمان کودکان زیر ۷ سال، اقدامی ماندگار انجام داد و از این پس تمام خدمات سرپایی در بخش دولتی رایگان شده است که نوید خوبی برای آینده‌سازان مملکت شده است.
دکتر شهرام کارگر بیان کرد: از سازمان تامین اجتماعی تشکر می‌کنیم که تعداد زایمان‌های سزارین بیمارستان زاگرس را کاهش دادند و خوشبختانه زایمان طببعی در این بیمارستان در حال افزایش است.
وی با بیان اینکه در بیمارستان حضرت قائم (عج) ایلام هزینه انجام زایمان  طبیعی، ۵۰ درصد کاهش یافته که اقدام موثری است افزود: انتظار مردم این است که بیمارستان کوثر نیز همکاری لازم را در کاهش زایمان سزارین نخست‌زا داشته باشد.
مدیر دفتر امور مامایی معاونت درمان نیز در این نشست، گفت: هزنیه بالای زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌های غیر دولتی با توجه به سیاست‌های ابلاغی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری باید کاهش یابد.
محبوبه خوش‌باطن تصریح کرد: آمار بالای سزارین نخست‌زا در دو بیمارستان کوثر و قائم نگران کننده است و استان ایلام را در وضعیت هشدار قرار داده است.
وی افزود: در شهرستان ایوان آمار بالایی برای سزارین نخست‌زا ثبت شده که بیش از ۹۷ درصد است و به سلامت مادران و فرزندان در آینده آسیب وارد می‌کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha