• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022518117
  • خبرنگار : 50441

آغاز به کار کنگره کودکان در شیراز

آغاز به کار کنگره کودکان در شیراز

ایسنا/فارس چهارمین کنگره دو سالانه کودکان استاد امیرحکیمی در شیراز آغاز به کار کرد و ۴ روز ادامه خواهد داشت.

رئیس این کنگره در آیین افتتاحیه که صبح امروز، ۲۵ اردیبهشت در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز برگزار شد، به بیان برنامه‌های علمی کنگره پرداخت و گفت: برنامه‌ها در ۱۲ پانل، یک رویداد و یک کارگاه برگزار خواهد شد.

محمود حقیقت افزود: تمام‌ پانل‌ها با بیمار معرفی و به صورت بحث و تبادل نظر پیرامون‌ مشکلات بیماران سرپایی انجام خواهد شد.

وی این همایش بزرگ و ارزشمند علمی را ایجاد فرصتی برای مشارکت فعال و همه جانبه اساتید علمی عنوان کرد و گفت: هدفمان این است که ضمن به چالش کشیدن آخرین دستاوردهای علمی، از تجربیات گران‌قیمت اساتید و پیشکسوتان رشته کودکان بهره‌مند شده و با ایجاد آگاهی بیشتر در رفع مشکلات موجود تشخیصی و درمان بیماری‌ها گام‌های موثری برداریم.

دبیر علمی کنگره نیز هدف از برگزاری کنگره را استفاده از دانش و تجربیات ارزشمند صاحب‌نظران و دانشمندان رشته کودکان عنوان کرد و گفت: برنامه های علمی-آموزشی کنگره بر اساس نظرسنجی از متخصصین کودکان استان فارس و سایر استان‌های کشور و دریافت نظرات و پیشنهادات آنان مشخص و اولویت‌ها تعیین شده است.

سید محسن دهقانی افزود: در این کنگره تمام موضوعات به صورت پانل برگزار خواهد شد تا با ایجاد فضای مناسبی جهت بحث و تبادل نظر، با طرح چالش‌های تشخیصی و درمانی موجود از نظرات علمی و تجربیات ارزشمند بالینی اساتید و همکاران استفاده شود.

وی گفت: مجموع امتیاز بازآموزی در برنامه‌های علمی و کارگاه، حدود ۲۰ امتیاز خواهد بود.

آغاز به کار کنگره کودکان استاد امیرحکیمی در شیراز

حمید محمدی دیگر دبیر کنگره نیز به بیان جزییاتی در خصوص برنامه‌های پیش رو پرداخت و ابراز امیدواری کرد که میهمانان رویداد علاوه بر دستاوردهای علمی، از حضور چند روزه در شهر شیراز نیز لذت ببرند.

به گزارش ایسنا، چهارمین کنگره دو سالانه کودکان استاد امیرحکیمی با همکاری انجمن متخصصین کودکان فارس و اساتید گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت ماه در مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود که در اولین روز این کنگره، ۳ پانل شامل اندوکرینولوژی کودکان، نفرولوژی کودکان و تولد نوزادان و همچنین یک میان پنل در خصوص سبک زندگی پسماند صفر انجام خواهد شد.

همچنین در روز دوم، ۳ پانل گوارش و کبد کودکان، کاردیولوژی کودکان و آلرژی و ایمونولوژی بالینی برگزار خواهد شد.

پانل‌های سومین روز را اختلالات خواب کودکان، رویداد آموزه‌های قانونی و هماتولوژی – آنکولوژی کوکان تشکیل می‌دهند و بالاخره در روز چهارم و پایانی، پانل مغز و اعصاب کودکان و عفونت کودکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha