• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022518144
  • خبرنگار : 50130

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان:

مشارکت مردم در مدیریت مصرف گاز به تحقق شعار سال کمک می کند

مشارکت مردم در مدیریت مصرف گاز به تحقق شعار سال کمک می کند

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مدیریت مصرف گاز را برای تحقق شعار سال امری لازم ذکر کرد و گفت: نقش مشارکت مردم در تحقق شعال سال در حوزه گاز، با مدیریت مصرف نمایان می شود و مردم باید این مهم را از خانه های خود شروع کنند.

احمد فعله گری با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا، اظهار کرد: استراتژیک شرکت گاز استان کردستان در سنوات گذشته پروژه محور بوده و توسعه گازرسانی به مناطق مختلف استان در اولویت فعالیت های این شرکت قرار داشت.

 وی، با تاکید براینکه ارتباط با مراکز دانشگاهی و علمی برای شرکت گاز استان یک امر ضروری است، افزود: بهره مندی از پژوهش های علمی و نظرسنجی های مردمی توسط مراکز علمی، می تواند شرکت گاز استان را در شناسایی عارضه های موجود و بهبود مشارکت مردم یاری کند. بر همین اساس بهبود کیفیت و ارتقاء ظرفیت های گازرسانی، مدیریت مصرف در همه بخش ها و هوشمندسازی از جمله نیازهای اصلی شرکت گاز استان است که ورود و حضور شرکت های دانش بنیان به این حوزه را می طلبد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان بیان کرد: امروز کردستان با وجود شرایط ویژه توپوگرافی و کوهستانی بودن، از پوشش صد درصدی گاز برخوردار است و نسبت به سایر استان های مرکزی کشور دسترسی مطلوبی به گاز دارد. پایداری جریان گاز به ویژه در فصل سرما، از اهداف اصلی شرکت گاز استان بوده و ارائه خدمات مطلوب به مردم در تمامی نقاط استان راهبرد اصلی این شرکت است.

وی، ادامه داد: تاکنون، ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه گاز در استان دفن شده و۳۱۰ هزار علمک در نقاط مختلف نصب شده و۶۳۰ هزار مشترک گاز طبیعی در استان وجود دارد و این حجم گسترده فعالیت، نیاز به بهره مندی از فناوری ها و تکنولوژی روز دارد. هنوز بسیاری از فعالیت های شرکت گاز از جمله قرائت کنتور به صورت سنتی انجام می شود و این امر برای ارتقاء یافتن نیاز به مجهز شدن به علم روز دارد.

فعله گری، با اشاره به ضرورت و اهمیت اجرای اردوهای راهیان پیشرفت در جهت روشن سازی و آگاهی دانشجویان و دانشگاهیان استان، افزود: دانشجویان و مراکز علمی طی بازدید از دستاوردهای مهم شرکت گاز استان می توانند خدمات دولت را در استان مشاهده کرده و آن را به جامعه منتقل کنند.

به گفته وی، حدود ۵۰۰۰ قلم کالا در حوزه های مختلف گاز استفاده می شود که حدود ۹۷ درصد آن تولید داخل است، اما متاسفانه فقط یک قلم از این کالاها در کردستان تولید می شود. زمینه تولید مواد اولیه کاربردی در تاسیسات شرکت گاز باید توسط مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و نهادهایی چون جهاددانشگاهی در استان فراهم شود و به این ترتیب بستر افزایش اشتغال در کردستان نیز فراهم کنند.

مشارکت مردم در مدیریت مصرف گاز به تحقق شعار سال کمک می کند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، با تاکید بر اهمیت و نقش فعالیت های فرهنگی و ترویجی بر اصلاح الگوی مصرف گاز در استان بیان کرد: متاسفانه سالیانه حدود ۵۰ الی ۶۰ مورد آتش سوزی و حادثه گاز در سطح استان کردستان روی می دهد که این امر باید با برگزاری کلاس های آموزشی در سطح روستا و شهر، ترویج فعالیت های فرهنگی و پخش تیزر به ویژه در رسانه ملی‌ به حداقل برسد.

وی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مدیریت مصرف گاز را برای تحقق شعار سال امری لازم دانست و گفت: نقش مشارکت مردم در تحقق شعال سال در حوزه گاز، با مدیریت مصرف نمایان می شود و مردم باید این مهم را از خانه های خود شروع کنند.

فعله گری، نقش ادارات و دستگاه های دولتی را در مدیریت مصرف مهم ارزیابی کرد و گفت: برخی ادارات و مراکز استان موتورخانه های فرسوده دارند و سیستم های گرمایشی آنها انرژی هدر می دهد که باید اصلاح شود و هدر رفت انرژی کاهش یابد.

وی، مدیریت مصرف گاز در مساجد روستاها را هم نیازمند فرهنگ سازی بیشتر دانست و عنوان کرد: ماموستایان و امامان جماعت مساجد می توانند نقش تاثیرگذاری در زمینه اصلاح مصرف میان مردم داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، عامل اصلی ایجاد ناترازی در مصرف گاز را مردم دانست و گفت که اگر مردم بتوانند در راستای مدیریت مصرف گاز مشارکت داشته باشند، می‌توانند در افزایش تولید تاثیر گذار باشند، به این ترتیب که با کاهش مصرف گاز در منزل و محیط کار خود، آن را به سمت بخش تولید و صنعت هدایت کرده و دیگر مجبور به استفاده از سوخت گازوییل با قیمت های بالا برای چرخش واحدهای تولیدی نیستیم. به طور مثال در حال حاضر همه واحدهای مرغداری در استان از گاز مصرف می کنند و این امر به ویژه در فصل زمستان در بهره وری تولید و مشارکت مردمی مهم است.

وی تصریح کرد که فشار گاز در کردستان پایدار است و اکنون استان بر خلاف سنوات گذشته یک مرکز محسوب می شود، لذا با مدیریت مصرف باید به فکر استان های دیگر که در انتهای خط قرار دارند، نیز باشیم.

فعله گری، با اشاره به نقش سوخت های جایگزین در مصرف گاز خاطرنشان کرد که در حال حاضر تنوع سوخت های جایگزین در استان و کشور کم بوده و این در حالی است که باید با احتساب حوادث اتفاقی گاز به ویژه در فصل زمستان، وابستگی به حوزه گاز به عنوان منبع انرژی را کم کرده و با بهینه سازی مصرف از هدر رفت گاز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha