• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403022518161
  • خبرنگار : 71552

پاکدل:

همه المپین‌ها از دی حقوق می‌گیرند/ هندبال ایران از ۴ سال دیگر نتیجه می‌گیرد

همه المپین‌ها از دی حقوق می‌گیرند/ هندبال ایران از ۴ سال دیگر نتیجه می‌گیرد

رئیس فدراسیون هندبال گفت: تمام المپین‌های ورزش ایران شرکت کننده در بازیهای ۲۰۲۴ پاریس از دی ماه گذشته تا زمان المپیک حقوق خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال در نشست خبری خود در مورد شرایط تیم ملی هندبال بزرگسالان و انتخاب کادر فنی ایرانی و یا خارجی برای این تیم اظهار کرد: اگر نگاه ما در بحث تیم‌های ملی را به دو بخش تقسیم کنیم در بخش بزرگسالان، سال قبل سال خوبی نبود. در این رده ۷ یا ۸ کشور برای کسب سکو و سهمیه جهانی می‌جنگند. در این سال‌های گذشته بجز عربستان در کسب سهمیه جهانی و کسب مدال موفق نبودیم و این عدم موفقیت تنها برای سال قبل نیست. حضور در مسابقات انتخابی المپیک هم برای آمادگی بیشتر تیم ملی بود. روند تیم در قهرمانی آسیا نسبت به هانگژو شرایط بهتری بود و  انتظار خود ما هم بهتر از این بود. فاصله ۸ تیم در آسیا از جمله تیم‌های ایران، قطر، کره، ژاپن، عراق و ..‌ کم شده است. 

وی گفت: مدتی بود که در پشتوانه سازی مشکل داشتیم و مدتی بود که ما جایگزینی برای افرادی مثل الله کرم استکی نداشتیم. اکنون اما در بخش پایه خوب پیش رفتیم و تیم نوجوانان ما اکنون فیزیک خیلی خوبی دارد. اگر شالوده را درست نکنیم در آینده ساختمان مستحکمی نداریم. ما ضمن اینکه باید به بزرگسالان ویژه نگاه کنیم تمرکزشان روی بخش پایه است. این تیم‌ها می‌توانند در آینده نزدیک خود را نشان دهند و ما با آنها می‌توانیم قطب هندبال شویم. ما ۴۰ روزی هست که یک دروازه‌بان مصری هم برای پایه به خدمت گرفته‌ایم‌. مصر در سال‌های گذشته در بین ۴ یا ۸ تیم اول بوده است.  

رئیس فدراسیون هندبال افزود: بعد از اینکه لیگ تمام شود و بازیکنان استراحت کنند بلافاصله اردوی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل می‌دهیم. این تیم را رها نمی‌کنیم. حتی شاید اگر بتوانیم به اردوی تدارکاتی بفرستیم. می‌خواهیم به بازیکنان جوان هم فرصت بدهیم. در مورد کادر هم شاید از بدنه کادر فعلی یکی دو نفر را حفظ کنیم. آسیب شناسی کردیم و بخشی مربوط به فدراسیون، بخشی به کادر و بخشی هم به بازیکنان برمی‌گشت. آسیب شناسی می‌کنیم تا آنها را حل کنیم. برای مربی خارجی قرار است رصد کنیم. مربیان داخلی هم گزینه خواهند بود و باید ببینیم کدام بهتر خواهد بود. بعد از لیگ اردوی تیم ملی را با رحیمی‌زاده آغاز می‌کنیم.

او در خصوص تیم ملی نوجوانان گفت: دو اردوی تدارکاتی در روسیه و ترکیه داشتند اما یک تورنمنت چند جانبه هم در مرداد در مجارستان با حضور تیم‌های اسلوونی، ایران و .. خواهند داشت. 

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص افزایش بودجه فدراسیون هندبال در سال جدید گفت: از زمانی که کیومرث هاشمی وارد ورزش شده شبانه روز تلاش می‌کند. او از بدنه ورزش است و ایرادها و آسیب ها را می‌شناسد و توانسته به فضا آرامش دهد. در بخش اعتبارات هم نقش داشته و رئیس جمهور هم در جلسه پاداش ورزشکاران اعلام کرد که تنها دستگاه کشور که بودجه‌اش ۹۰ درصد افزایش پیدا می‌کند ورزش است. عدد خوبی برای ورزش کشور گذاشته شد و یک عددی هم در اختیار کمیسیون فرهنگی بود. هندبال به حدی رسیده که ۱۰ تیم ملی داریم که سهمیه‌های جهانی هم گرفته‌اند. با موفقیت‌هایی که بدست آوردیم تلاش کردیم عدد خوبی برای هندبال بگیریم. جدول‌ها بیرون نیامده و دقیق نمی‌دانم اما امیدوارم به ورزش ما کمک کند. 

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک افزود: المپینی که تلاش کرده خوب نیست که از اواخر به او حقوق بدهیم و قرار است هر کسی که از همین فردا سهمیه گرفت حقوقش از دی ماه پرداخت شود تا حقی از کسی ضایع نشود. فدراسیون‌ها هم به ازای المپین‌هایشان کمک هزینه اردویی روزی ۳ میلیون دریافت می‌کنند و حتی در  رشته‌هایی که حریف تمرینی دارند به آنها هم ۳ میلیون داده می‌شود. اگر مثلا یک ورزشکار المپیکی ۱۰ روز اردو دارد این مبلغ به فدراسیونش پرداخت می‌شود. این موضوع حل می‌شود و نظر خسروی وفا هم مساعد است.

به گزارش ایسنا، همچنین رئیس فدراسیون هندبال اعلام کرد اردوی تیم ملی رها نخواهد شد و این اردو بعد از پایان لیگ برتر با سرمربیگری مجید رحیمی‌زاده استارت خواهد خورد.

پاکدل در این خصوص گفت: بعد از اینکه لیگ تمام شود و بازیکنان استراحت کنند بلافاصله اردوی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل می‌دهیم. این تیم را رها نمی‌کنیم. حتی شاید اگر بتوانیم به اردوی تدارکاتی بفرستیم. می‌خواهیم به بازیکنان جوان هم در این تیم فرصت بدهیم.

پاکدل در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب مربی ایرانی و خارجی و نیاز تیم ملی به مربی خارجی گفت: در مورد وویوویچ نمی‌خواهم به عقب برگردم. او مربی کوچکی نبود اما نتوانست خواسته‌های ما را برآورده کند و با بازیکنان ما ارتباط نگرفت. بعد از او هم زمانی نبود که بتوانیم مربی خارجی خوب بگیریم و اگر می‌گرفتیم پول را دور انداخته بودیم. زمان کم بود و نمی‌توانستیم شرایط را رصد کنیم. مربیان خوب دنیا را در زمان خاصی می‌توان جذب کرد و مسابقات مختلفی بود. همه مربیان خارجی درگیر بودند. ما دنبال مربی خارجی هستیم و باید بررسی کنیم. 

او در پاسخ به این سوال که چرا هندبال نتیجه نمی‌گیرد گفت: نباید بگوییم اتفاقی نمی‌افتد و این بی انصافی است. سال قبل در نوجوانان بین ۸ تیم جهان بودیم. بزرگسالان هر رشته ویترین آن رشته است. مشکلاتی داشتیم‌ و گوش چپ آسیب دید و شاید اگر کاظمی بود می‌توانستیم نتیجه بگیریم. نگاه من به هندبال کشور مقطعی نیست و اگر باشد خیانت کرده‌ام. هندبال ما ۴ سال دیگر نتیجه می‌گیرد شاید ما نباشیم اما بعدا می‌بینید. صابر حیدری بازی تیمش را روز گذشته در آورده است. بازی در بخش بزرگسالان خیلی سخت شده و البته این بخش پول زیادی هم می‌خواهد. رشته‌های توپی در کشور دچار مشکل شده است. والیبال که این همه پول دارد شرایطش چگونه است. باید برنامه‌ریزی کلانی داشته باشیم و یکی از دلایل همین بالا رفتن هزینه ها است. ژاپن در همه رشته‌ها سهمیه المپیک گرفت. به بازیکنان تیم ملی نقد و گله دارم. نخواستیم کم بگذاریم و انتظار خود من این بود که این تیم جهانی شود. شاید اگر بازی اول را از دست نمی‌دادیم مسیر برای حضور در جمع ۴ تیم هموارتر می‌شد.

وی در خصوص لیگ برتر هندبال گفت: سال گذشته یکی از تیم‌ها عدم نیاز برخی از بازیکنان را زد و سقف قراردادها به سه سال قبل برگشت. در بخش زنان شرایط خوب است ولی در بخش مردان ریزش داریم. بازی آخر لیگ را در تهران خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون هندبال در مورد نداشتن تیم در تهران گفت: مدیر کل ورزش، متولی ورزش هر استان است. خیلی تلاش کردیم که این نقیصه را برطرف کنیم اما نشده است. در بخش زنان قبل‌ها بوده امسال هم تیم داریم و تیمش به لیگ برتر صعود کرده است. من به تنهایی نمی‌توانم. تلاشم را می‌کنم و باید رسانه هم کمک کند تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. اگر یک تیم خوب در تهران داشته باشم شرایط تیم ملی بزرگسالان هم بهتر می‌شود.

وی در خصوص هزینه‌های میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان در شیراز گفت: وزیر محبت کرد و عددی را کمک کرد. خوشبختانه در هندبال سه سال است که میزبانی داشته‌ایم. قول می‌دهیم این میزبانی‌ها را داشته باشیم. عدد را نمی‌گویم اما عدد را به اداره کل ورزش شیراز پرداخت کردند. باید از او تشکر کنم. این برای اولین بار است که می‌بینم وزارت ورزش به صورت اختصاصی کمک می‌کند. جوانان را هم دنبال کردیم‌ و بعد از اینکه عربستان انصراف داد فدراسیون آسیا لحظه آخر میزبانی را به اردن داد. 

وی در خصوص کادر فنی تیم ملی هندبال زنان گفت: آقای اکبرآبادی در رده‌های دیگر است. او چند سالی بود و کمک هم کرد. در تیم ملی بزرگسالان و نوجوانان از آقای رهبری استفاده می‌کنیم. آقای اکبر آبادی هم در رده جوانان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha