• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403022518181
  • خبرنگار : 50136

یک مسئول:

امسال کشاورزی آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت دید

امسال کشاورزی آذربایجان‌غربی ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت دید

ایسنا/آذربایجان غربی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد وارد شدن ۱۶ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان بودیم، گفت: آسیب ناشی از سیل بیشترین مشکل را در مزارع گندم استان ایجاد کرد.

عبدالله فتح اله زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال جاری بیشترین میزان خسارت در محصولات گندم بوده که بیشترین آنها در شهرستان ارومیه ثبت شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری فقط خسارت سیل حادث شده و آتش سوزی، سرمازدگی و تگرگ گزارش نشده که با توجه به این امر، در مقایسه با پارسال وضعیت تاکنون مطلوب بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ۵۹۶ هکتار اراضی دیم گندم و نخود به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال در شهرستان ارومیه، یک جایگاه دامی به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیون ریال در شهرستان سلماس و ۶۰ کلنی زنبور عسل به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیون ریال در شهرستان ارومیه دچار خسارت شده اند.

وی اظهار کرد: میزان کل خسارت اراضی زراعی و باغی در سال گذشته نیز طبق ارزیابی‌ها بیش از ۳۹ هزار هکتار سطح و ارزش ریالی آن بیش از ۱۶ هزار میلیون ریال بود، اراضی زراعی دیم نیز شامل ۱۴ هزار و ۲۸۵ هکتار با خسارت ۱۵۴ هزار و ۹۴۱ میلیون ریال و اراضی زراعی آبی به مساحت سه هزار و ۵۳۵ هکتار و خسارت ۵۹۹ هزار و ۸۲۸ میلیون ریال بوده است.

فتح اله زاده بیان کرد: اراضی زراعی باغی شامل حدود ۲۲ هزار هکتار و با میزان خسارت بیش از ۱۵ هزار میلیون ریال بوده است.

وی ادامه داد: این خسارتها بیشتر به محصولات دیم و به میزان ۶۰ تا ۷۰ درصد و به درختان هسته دار حدود ۷۰ درصد وارد شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیمه اراضی باغی در سطح ۱۱ هزار هکتار و بیمه اراضی زراعی بیش از ۲۰۲ هزار هکتار بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha