• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1403022518196
  • خبرنگار : 71454

طفره مدیر جشنواره کن از پرسش‌های خبرنگاران

طفره مدیر جشنواره کن از پرسش‌های خبرنگاران

در نشست مطبوعاتی سالانه افتتاحیه جشنواره کن، «تییری فرمو» مدیر این رویداد سینمایی اعلام کرد که مایل است جشنواره‌ای عاری از بحث و جدل برگزار شود.

به گزارش ایسنا، «تیری فرمو» مدیر جشنواره کن در آستانه آغاز رسمی هفتاد و هفتمین دوره این رویداد سینمایی در حالی که در مقابل خبرنگاران قرار گرفت که از پاسخ به پرسش‌های مهمی درباره جنبش #MeToo و گزارش‌های مطرح شده درباره سوء استفاده در سینمای فرانسه، تهدید اعتصابات کارکنان و همچنین جنگ در غزه، تا حد زیادی اجتناب کرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا جشنواره یک تیم مدیریت بحران را برای مقابله با اعتراضات احتمالی علیه ستاره‌های فرانسوی متهم به آزار جنسی در جشنواره امسال، استخدام کرده است، گفت که نمی تواند در این مورد اظهار نظر کند.

«فرمو» با تاکید به این که فقط می خواهد در مورد فیلم های جشنواره صحبت کند، عنوان کرد که «آیریس کنوبلوخ» رئیس‌ جشنواره کن نیز هیچ صحبتی درباره اعتراضات احتمالی در کن با روزنامه فرانسوی فیگارو نداشته است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این درباره سینما صحبت می‌کردیم و تنها دغدغه ما در مورد فیلم ها بود، خطاب به خبرنگاران گفت: آنچه در ۲۰ سال گذشته بیش از همه تغییر کرده است سوالات شماست. امسال بحثی وجود ندارد. در خارج از جشنواره بحث هایی وجود دارد، اما از جشنواره نمی آید».

به گزارش یورونیوز، همانطور که قبلا گزارش شده بود، صنعت فیلم فرانسه خود را برای افشاگری های بیشتر درباره چندین بازیگر، کارگردان و تهیه کننده مرد آماده می کند. گمانه زنی‌ها در رسانه‌های فرانسه در مورد  افشای نام  ۱۰ بازیگر، کارگردان یا تهیه کننده فرانسوی متهم به آزار و اذیت جنسی در سینما مطرح شده است، فهرستی که گفته می‌شود قرار است در روز افتتاحیه به صورت علنی فاش شود.

زمان نشان خواهد داد که آیا این افشاگری ها واقعاً اتفاق خواهند افتاد و چه پیامدهایی برای کن و استعدادهای آن در پی خواهد داشت، اما «تیری فرمو» ماهرانه از پاسخ درباره این موضوع طفره رفت.

مدیر جشنواره کن درباره فیلم کوتاه ۱۷ دقیقه‌ای «#من هم» ساخته «جودیت گودرش» که به موضوع آزار جنسی در سینمای فرانسه پرداخته و قرار است در بخش نوعی نگاه کن رونمایی شود نیز گفت: «بخش جنبی کن برای ارتباط و گفتگو با مخاطبان کلیدی است. پس از آن که «گودرش» ادعای سوء استفاده گسترده در صنعت فیلم فرانسه را مطرح کرد، این فیلم کوتاه را در یک روز فیلمبرداری کرد که شامل تماس هزاران قربانی آزار جنسی با او می‌شود».

در رابطه با موضوع کارکنان کن که تهدید کرده اند در صورت عدم پاسخگویی جشنواره به خواسته های آنها، دست به اعتصاب خواهند زد، فرمو اظهار داشت که «تکنسین های بسیار واجد شرایط مورد نیاز هستند و بخش منابع انسانی در گفتگوی مستمر با آنهاست و نه ما و نه انها اعتصاب نمی‌خواهیم.

وی افزود: «ما در حال گفتگو و همکاری با آنها هستیم و امیدواریم که مذاکرات موفقیت آمیز باشد».

قوانین جدید کار فرانسه که قرار است از اول ژوئیه اجرایی شود، واجد شرایط بودن برای دریافت مزایای بیکاری را برای بسیاری کارکنان آزاد و فصلی دشوارتر خواهد کرد.

«تیری فرمو» درباره نحوه برخورد جشنواره با هرگونه تظاهرات احتمالی ضد اسرائیلی در طول جشنواره یا روی فرش قرمز و عدم حضور هیچ فیلم اسرائیلی در رقابت کن گفت: «انتخاب فیلم‌ها مستقل از هر گونه ملاحظاتی خارج از سینما انجام می‌شود».

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره کن به شدت تلاش می کند تا از هر گونه بحث و جدل دوری کند. با این حال، ممکن است که اعتصاب کارکنان جشنواره و انتشار فهرست جنجالی از سینماگران فرانسوی متهم به آزار جنسی، این رویداد سینمایی را با حواشی و چالش‌های فراوانی رو به رو کند.

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم کن قرار است از ۱۴ تا ۲۵ می ۲۰۲۴ (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha