• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022518197
  • خبرنگار : 50130

ساماندهی وانت بارها در سنندج از اجرا تا نیاز به زیرساخت

ساماندهی وانت بارها در سنندج از اجرا تا نیاز به زیرساخت

ایسنا/کردستان ساماندهی وانت‌های بدون بار در سنندج، موضوعی است که سال‌هاست ذهن مسئولان و شهروندان را به خود مشغول کرده است و به عقیده کارشناسان این وانت‌بارها که در معابر اصلی شهر تردد می‌کنند، علاوه بر ایجاد ترافیک، چهره شهر را نیز نازیبا می‌کنند.

ساماندهی وانت‌های بدون بار در سنندج، موضوعی است که سال‌هاست ذهن مسئولان و شهروندان را به خود مشغول کرده است و به عقیده کارشناسان این وانت‌بارها که در معابر اصلی شهر تردد می‌کنند، علاوه بر ایجاد ترافیک، چهره شهر را نیز نازیبا می‌کنند.

در سال‌های اخیر، طرح‌های مختلفی برای ساماندهی این وانت‌بارها ارائه شده است، اما هیچ کدام از این طرح‌ها به طور کامل اجرا نشده و مشکل همچنان پابرجاست.

بسیاری از وانت‌بارها به دلیل عدم تمایل به پرداخت عوارض و عدم وجود محل مناسب برای استقرار، در برابر ساماندهی مقاومت می‌کنند و از طرفی هم در حال حاضر، زیرساخت‌های لازم برای ساماندهی وانت‌بارها در سنندج وجود ندارد.

این روزها جلب مشارکت وانت‌بارها برای اجرای کامل طرح ساماندهی در سنندج به معضلی حل نشدنی تبدیل شده تا جایی که اجرای این طرح منجر به درگیری میان نیروهای شهرداری و صاحبان وانت های میوه فروش هم شده و این در حالی است که اجرای طرح ساماندهی وانت بارها در سنندج از تاریخ ۱۶ اردیبهشت آغاز شده و وانت‌های میوه‌فروش در۱۱ نقطه سطح شهر مستقر شده اند.

بر اساس گزارش های میدانی خبرنگار ایسنا، ایجاد محل مناسب برای استقرار وانت بارها مهم ترین خواسته وانت های میوه فروش در سنندج است که همه صاحبان این وانتها در خواست دارند که باید محل‌های مناسبی برای استقرار وانت‌بارها در نظر گرفته شود تا آنها به طور متمرکز در این محل‌ها فعالیت کنند و مسئولین هم، حمایت قاطعانه‌ای از این امر داشته باشند.

همچنین آگاهی‌رسانی به مردم نیز از دیگر خواسته های وانت های  میوه فروش در سنندج است و معتقدند که باید با آگاهی‌رسانی به مردم، آنها را به استفاده از وانت‌بارهای ساماندهی شده تشویق کرد.

علی اصغری، معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، معتقد است که پارک وانت‌های میوه‌فروش در معابر اصلی موجب ایجاد ترافیک و همچنین نارضایتی شهروندان شده است.

به گفته وی،به استناد تبصره ۱ بند۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی و همچنین حمایت همشهریان طرح ساماندهی وانت بارهای میوه فروش اجرا می‌شود.

اصغری اعلام کرد که شهرداری سنندج در راستای رفع این معضل شهری برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را تعریف و اجرا می‌کند.

 اصغری تصریح کرد: اگرچه مجموعه مدیریت شهری تمام ظرفیت‌های خود را در اجرای این طرح بکار می‌گیرد اما موفقیت این طرح نیازمند همراهی دستگاه‌های مختلف و مشارکت مردم و رانندگان وانت‌های میوه‌فروشی است.

ساماندهی وانت بارها در سنندج از اجرا تا نارضایتی

ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در دستور کار مجموعه مدیریتی سنندج است

حسن عسکری، فرماندار سنندج در گفت و گو با ایسنا، تأکید کرد که مطالبه عمومی مردم ساماندهی وانت‌بارها بوده و مجموعه مدیریتی شهرستان با جدیت پیگیر این موضوع است.

به گفته وی، این وانت‌بارها مشکلات ترافیکی قابل توجهی را در هسته مرکزی شهر ایجاد کرده‌اند، لذا بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، اقدام به جانمایی وانت‌بارها در ۱۱ نقطه مشخص شهر سنندج شده است تا ضمن حفظ نظم و جلوگیری از سد معبر، به فعالیت‌های تجاری آنان نیز آسیبی وارد نشود.

فرماندار سنندج خاطرنشان کرد که اکثریت وانت‌بارها با این تصمیم همراهی کرده‌اند، اما تعداد اندکی از افراد سودجو با ایجاد مقاومت، سعی در برهم زدن نظم شهر دارند.

وی افزود: شهرداری مسئول تشکیل پرونده برای متخلفان است و این پرونده‌ها برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارسال خواهد شد تا با متخلفان به شکل قانونی برخورد شود.

ساماندهی وانت‌بارها در سنندج، نیازمند همکاری و مشارکت مردم و مسئولین است. مردم باید با استفاده از وانت‌بارهای ساماندهی شده، به ساماندهی شهر خود کمک کنند. مسئولین نیز باید با ارائه طرح‌های جامع و با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه را برای ساماندهی وانت‌بارها فراهم کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha