• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403022518237
  • خبرنگار : 71460

توصیف پرتغالی‌ها از طارمی: شکارچی با شیطنت‌های خنده‌دار

توصیف پرتغالی‌ها از طارمی: شکارچی با شیطنت‌های خنده‌دار

رسانه ONE FOOTBALL به بهانه آخرین بازی خانگی طارمی با پورتو، به دوران درخشان او در پرتغال پرداخت.

به گزارش ایسنا، مهدی طارمی با انجام آخرین بازی خانگی‌اش برای پورتو مورد تمجید هواداران این تیم قرار گرفت و اکنون باید منتظر پیوستنش به اینتر و فوتبال ایتالیا باشیم.

رسانه ONE FOOTBALL در گزارشی به دوران این بازیکن ایرانی در پرتغال پرداخت که در زیر می‌خوانیم:

مهدی طارمی ۲۷ ساله بود که برای اولین‌بار وارد فوتبال اروپا شد و توانست اثری محو نشدنی از خود به جای بگذارد و به یک نام آشنا در فوتبال اروپا تبدیل شود. یک فصل درخشان در باشگاه متوسط ریو آوه و ثبت ۲۱ گل کافی بود تا پورتو متقاعد شود که این گلزن بلند قامت را بخرد و او با بازی زیر نظر سرجیو کونسیسائو پیشرفت خوبی کرد. این بازیکن یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی در قاره اروپا محسوب می‌شود و از زمان پیوستنش به پورتو در سال ۲۰۲۰، به طور منظم در سطح داخلی و قاره‌ای برای این تیم گلزنی کرده است.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به عنوان مهاجم مرکزی چشمگیر است. او از طرف دیگر می‌تواند در سمت چپ خط حمله نیز قرار بگیرد و فضای زیادی برای مهاجمان کناری‌اش ایجاد کند. این بازیکن به‌زودی برای پیوستن به اینتر راهی ایتالیا خواهد شد و گفته‌ می‌شود قرار است با قراردادی دوساله به تیم قهرمان ایتالیا بپیوندد.

طارمی در چهار فصل در تمامی رقابت‌ها در ۱۸۰ بازی ۹۰ گل به ثمر رساند و ۴۶ پاس گل داد. این مهاجم که شکارچی محوطه جریمه است، در زدن گل‌های زیبا نیز تبحر داشت. همان‌طور که در  لیگ قهرمانان اروپا مقابل چلسی گل زیبایی به ثمر رساند که به عنوان زیباترین گل فصل انتخاب شد.

اگرچه طارمی به عنوان یکی از بهترین مهاجمانی که در پنج سال اخیر در پرتغال بازی کرده است، شناخته می‌شود اما اغلب به دلیل تمایلش به فریب داور و پنالتی گرفتن جنجال برانگیز شده است. شیطنت‌های او گاهی اوقات خنده‌دار بود و مورد انتقاد شدیدی در رسانه‌ها و تیم‌های رقیب قرار گرفت.

مهدی طارمی را بیش‌تر به خاطر قدرت تمام کنندگی و کمک بزرگش به پورتو در دوران سخت به یاد می‌آورند. نباید فراموش کرد که سطح استعداد هم تیمی‌های طارمی به میزان قابل توجهی کم‌تر از قبل بود. بازیکنانی چون رادامل فالکائو، هالک و جکسون مارتینز در تیمی بازی کردند که ستاره‌های زیادی داشت ولی پورتو در یکی دو فصل اخیر بازیکنان خوبی نداشت و این روی کار طارمی نیز تاثیرگذار بود. 

مجموع گل‌های طارمی با پیراهن پورتو، او را پس از ماریو ژاردل (۱۳۸) و جکسون مارتینز (۹۲) در رده سوم فهرست گلزنان خارجی تاریخ باشگاه قرار می‌دهد. مهاجم ایرانی هنوز ممکن است مارتینز کلمبیایی را بگیرد و برای این کار باید دو گل دیگر در دو بازی آخر فصل به ثمر برساند (دیدار با براگا خارج از خانه و دیدار با اسپورتینگ در فینال جام حذفی پرتغال).

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha