• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022518240
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر جهادکشاورزی اردستان خبر داد:

آغاز خرید تضمینی گندم در اردستان

آغاز خرید تضمینی گندم در اردستان

ایسنا/اصفهان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردستان از آغاز خرید تضمینی گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای خرید تضمینی گندم انجام شده است.

محمد امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطح زیر کشت محصول گندم در شهرستان اردستان بیش از ۱۲۵۰ هکتار است که امسال برآورد می‌شود متوسط ۵ تن محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان یک مرکز تعاونی روستایی مهر مهاباد متولی جمع‌آوری گندم و خرید از کشاورزان است، افزود: نکات آموزشی و نحوه تحویل محصول توسط کشاورزان به مرکز خرید انجام شده است. تأکید داریم محصولات حتماً آفت‌زدایی شده باشند در غیر این صورت از تحویل گرفتن محصولات خارج از استاندارد معذور خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در خصوص قیمت خرید گندم از کشاورزان، گفت: هنوز مبلغ قطعی خرید گندم ابلاغ نشده است ولی قیمت‌گذاری محصولات کشاورزان بر اساس کیفیت، آفت، افت محصول هر کیلو حداقل ۱۷,۵۰۰ و حداکثر ۱۹,۵۰۰ تومان خواهد بود.

امینی با اشاره به اینکه کشاورزان شهرستان اردستان تا اواخر خردادماه برداشت محصولات گندم و جو خود را انجام‌ می‌دهند، گفت: همچنین گل چینی از ۵۲ هکتار گلستان‌های گل محمدی شهرستان اردستان در حال انجام است و برآورد می‌شود برداشت گل محمدی از باغ‌های این شهرستان سه تن در هر هکتار باشد. پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.

خسارت ۷۰ میلیارد ریالی سیل به زیرساخت‌های کشاورزی 

وی در خصوص برآورد هزینه خسارت سیل چند هفته گذشته در شهرستان اردستان گفت: با برآوردهای انجام شده زیرساخت‌های کشاورزی اردستان مانند مزارع کشاورزی، قنوات و دامداری در این شهرستان بیش از ۷۰ میلیارد تومان خسارت خورده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اردستان گفت: با بازدیدهای انجام شده سیل امسال مجموعاً هفت قنات را تخریب کرد که برای بازسازی میل چاه‌ها و مرمت مسیرهای آن حدوداً ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha