• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403022518243
  • منبع : ریاست جمهوری

مخبر: گشایش‌های سیاست خارجی فرصتی ایده‌آل برای صادرکنندگان خدمات مهندسی است

مخبر: گشایش‌های سیاست خارجی فرصتی ایده‌آل برای صادرکنندگان خدمات مهندسی است

در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور و اعضا انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی، بسته حمایتی پیشنهادی در راستای رفع موانع و مشکلات صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری در سال ارائه و بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این جلسه با اشاره به گشایش های سیاست خارجی دولت سیزدهم با وجود شرایط تحریم کشور تأکید کرد: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان های مهم بین المللی و منطقه ای همانند بریکس، شانگهای و تجارت آزاد اوراسیا بستر و زمینه بسیار مساعد و ارزشمندی برای حضور بخش خصوصی به ویژه صادر کنندگان خدمات مهندسی فراهم نموده است.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه صدور خدمات فنی و مهندسی ظرفیت بسیار ارزشمندی با ارزش افزوده فراوان برای کشور ایجاد می کند، تصریح کرد: سابقه و فعالیت چندین دهه شرکت های بخش خصوصی سرمایه بسیار بزرگ برای اقتصاد کشور است و قطعاً‌ یکی از زمینه های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم و فعالیت بیش از گذشته صادر کنندگان خدمات فنی و مهندسی به شمار می رود.
مخبر افزود: بسته حمایتی انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی برای حل مشکلات و موانع بسیار راهگشا است اما از این انجمن انتظار می رود تا در کنار این بسته حمایتی و با توجه به ظرفیت بزرگ فارغ التحصیلان دانشگاهی و نخبگان، این شرکت ها هدف گذاری سالانه ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی را در دستور کار خود قرار دهند.
وی تصریح کرد: باید این بسته ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرف یک هفته آینده با درنظر گرفتن تمامی موانع و مشکلات و همچنین نقش دولت در رفع این مسائل تهیه و تنظیم شود و دولت کاملاً‌ آمادگی دارد تمام حمایت ها و پشتیبانی های لازم برای رسیدن به این هدف پیش بینی شده را بعمل آورد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: کمیته پشتیبانی برای رسیدن به هدف ۱۰ میلیارد دلاری صادرات خدمات مهندسی در دفتر معاون اول تشکیل خواهد شد تا علاوه بر رفع موانع و ساماندهی در تعاملات، ورود دولت برای حل مشکلات صادر کنندگان این بخش از اقتصاد کشور تسهیل شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به دیپلماسی دولت سیزدهم مبنی بر گسترش روابط با کشورهای همسایه و قاره آفریقا و همچنین استقبال سران و مقامات این کشورها برای حضور و فعالیت بخش خصوصی ایران باید در سفرهای خارجی دولت بخش خصوصی حضور و فعالیت داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه اعلام شد انجمن صدور خدمات فنی و مهندسی تاکنون ۴۰ میلیارد دلار صادرات خدمات داشته است و شرکت های ایرانی بیش از ۷۰۰ پروژه موفق به ثمر رسانده اند که با ثبت این رکورد بین المللی به لحاظ کیفیت، عملکردی بهتر از کشورهای منطقه در سطح جهان داشته اند و جوایز متعددی از روسای جمهور و مقامات سایر کشورها دریافت کرده اند.
در ادامه این نشست مشکلات، راهکارها و پیشنهادات در راستای افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی بحث و بررسی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha