• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022518253
  • خبرنگار : 50130

آموزش وپرورش استثنایی کردستان خبر داد:

برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان

برگزاری مرحله استانی مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کردستان

ایسنا/کردستان رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: مرحله استانی پانزدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برگزار می‌شود.

طالب محمدی،امروز سه شنبه(۲۵ اردیبهشت)، در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در رشته های فوتسال، آمادگی جسمانی ودوومیدانی با شرکت ۸۵ نفر از دانش آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر برگزیده دوره های تحصیلی متوسطه دوره اول پیش حرفه ای و کار دانش خاص دوره دوم برگزار می‌شود.

محمدی گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه استان برای دانش آموزان دارای آسیب شنوایی، نیاز ویژه ذهنی و سندروم داون در رشته های فوتسال، آمادگی جسمانی و دوومیدانی ازتاریخ ۲۵ تا ۲۷ اردیبهشت ماه جاری به میزبانی شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

وی افزود: تیم های ورزشی مدارس توکل ونوآوران(سنندج)، ادیب وستاره(مریوان)، شفاء(قروه)، تربیت(بانه)، سپیده(بیجار)، شهید رجایی(سقز)، احیاء(دهگلان) وبعثت (کامیاران) در این رقابت ها حضور دارند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با مهم برشمردن ضرورت توجه به فعالیت بدنی و اجرای برنامه‌های پیشگیری از کم‌تحرکی دانش‌آموزان با نیاز ویژه، عنوان کرد: از این تعداد شرکت کننده ۱۵ نفر دختر و ۷۰ نفر پسر هستند که از ۱۰ مدرسه و هنرستان استثنایی از ۸ شهرستان برای شرکت در این مسابقات برگزیده شده‌اند.

محمدی با بیان اینکه در هدف های کلان سند تحول بنیادین آموزش وپرورش افزایش مشارکت واثربخشی همگانی به ویژه خانواده در تعالی نظام تعلیم وتربیت رسمی و عمومی مورد توجه جدی است، گفت: تربیت بدنی در تمام دوره های تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

وی با تاکید بر تأثیر ورزش بر روحیه و یادگیری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه افزود: ورزش علاوه بر ایجاد شور و نشاط، کاهش آثار سوء جسمانی و روانی ناشی از معلولیت به آنها کمک می‌کند که مهارت‌های زندگی را یاد گرفته به سطح جامعه بیایند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

محمدی با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورود به بزرگسالی داشته باشند، تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامه های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی آنان است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha