• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403022518257
  • خبرنگار : 71489

رضوانی: مردم پیروز مطلق انتخابات هستند

رضوانی: مردم پیروز مطلق انتخابات هستند

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیروز مطلق انتخابات مردم هستند و هیچکس حق ندارد انتخاب مردم را نادیده بگیرد، گفت: آن مقدار از کاهش مشارکت که ناشی از گلایه‌مندی‌های به حق مردم است، برای همه علاقه‌مندان به کشور موجب ناراحتی شده، اما غرب‌گرایانی که باعث و بانی این مسئله هستند، حق ندارند موعظه کنند و در موضع طلبکار ظاهر شوند، زیرا خودشان بدهکار این مسئله هستند.

به گزارش ایسنا، غلامحسین رضوانی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ صحن مجلس در نطق میان دستور خود با بیان اینکه «راه‌یافتگان به مجلس دوازدهم مغرور و راه‌نیافتگان دلسرد و متاسف نشوند، تاکید کرد: پیروز مطلق انتخابات مردم هستند و انتخابشان مبارک است و هیچکس حق ندارد انتخاب مردم را نادیده بگیرد.

وی با اشاره به کاهش میزان مشارکت در انتخابات اخیر با بیان اینکه این مقدار از کاهش مشارکت نسبی است»، اظهار کرد: ما در مقایسه با خودمان صحبت می‌کنیم، نه در مقایسه با دیگران. در مقایسه با دیگران نساب خوبی است، اما خودمان را با خودمان مقایسه می‌کنیم و آن مقدار از کاهش مشارکت که ناشی از گلایه‌مندی‌های به حق مردم است، برای همه علاقه‌مندان به کشور موجب ناراحتی شده است اما غرب‌گرایانی که باعث و بانی این مسئله هستند، حق ندارند موعظه کنند و در موضع طلبکار ظاهر شوند، زیرا خودشان بدهکار این مسئله هستند.

این نماینده مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه خط و نشان کشیدن‌ها قبل از رسمیت مجلس دوازدهم بیانگر عقلانیت و حکمت نیست، گفت: همه باید براساس موازین قانونی حرکت کنند و نهایتاً به خروجی تمکین کنند. همه باید از پیروی هوای نفس بپرهیزیم و به مصالح مردم و کشور بر مبنای راهکارهای قانونی بیندیشیم؛ نباید به‌گونه‌ای صحبت شود که اگر یکی از گزینه‌های محتمل به حیطه واقعیت برسد، شعری گفته شده باشد که در قافیه آن به تنگ آید.

رضوانی در ادامه با بیان اینکه سیاست‌های تعدیل اقتصادی کشور بربادده ملهم از غرب، موجب نارضایتی عموم اقشار مردم شده و باید رها شود، تاکید کرد: در غیر این صورت مدعیان دروغین فهم اقتصاد که عموماً تحصیلات و مسئولیت‌های رانتی داشته و دارند، بدون هیچ ملاحظه‌ای نسخه تصمیم و ذلت می‌پیچند و آن را به عنوان راه‌حل شفابخش ارائه می‌دهند که این خود مقدمه فروپاشی و اضمحلال کشور می‌شود. کسانی که مدعی تحول در مجلس آینده هستند، باید از قلمبه‌ و سلمبه حرف زدن پرهیز کنند؛ تحول مورد درخواست و مطلوب مردم، تسهیل معیشت مردم است که آن هم جز با رها کردن سیاست‌های تعدیل اقتصادی و کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی ممکن نیست. هرکسی مرد میدان تحول است، تحت عنوان تحول مطلوب مردم، از سیاست‌های کورکورانه تعدیل اقتصادی جلوگیری نماید.

وی با بیان اینکه «خوشبختانه جزو افرادی هستم که آردهایم را بیخته و الکم را آوریخته‌ام»، افزود: در این مجلس بیشتر یاد گرفتم که راه‌حل اساسی مشکلات اقتصادی مردم، طرد همه فاسدین فکری، سیاسی و اقتصادی از مراکز حکومتی، به‌ویژه مناصب اجرایی است؛ بدون طرد آنان محال است مشکلات اقتصادی حل شود، زیرا دشمن با صراحت تمام اعلام کرده است می‌خواهد مردم یعنی سرمایه اساسی کشور را از نظام جدا کند؛ که بدون دنباله داخلی دشمن نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: مظلومیت مولا امیرالمومنین(ع) را شنیده بودم اما با توجه به اطلاعاتی که از جاهای مختلف می‌رسید، مضلومیت حضرت سید علی را در اینجا لمس کردم؛ به‌ویژه که دیدم ایشان این مجلس را مکرر به عنوان انقلابی‌گری مفتخر کردند؛ البته خود ایشان تبیین کردند که منظور همه افراد مجلس نیست؛ پس در اینجا صحبت از مقایسه است؛ لذا باید گفت خدایا دیگران با رهبر ما چه کردند که ما انقلابی شده‌ایم؟!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha