• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022518282
  • خبرنگار : 71588

شهرک‌نشینان صهیونیست بار دیگر به مقر آنروا در قدس حمله کردند

شهرک‌نشینان صهیونیست بار دیگر به مقر آنروا در قدس حمله کردند

شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه دوشنبه برای دومین بار مواد اشتعال‌زا به سمت مقر سازمان امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در محله الشیخ جراح واقع در شهر قدس اشغالی پرتاب کردند.

به گزارش ایسنا، شهرک‌نشینان صهیونیست پس از پرتاب مواد اشتعال‌زا به سمت مقر سازمان امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در محله الشیخ جراح واقع در شهر قدس اشغالی کلیپ‌های ویدیویی را از آتش گرفتن محوطه مقر این آژانس منتشر کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، شهرک‌نشینان همچنین اقدام به پرتاب سنگ به سمت کارکنان مستقر در آژانس آنروا کردند.

پیشتر نیز افراط گرایان صهیونیست ۲ بار اقدام به آتش زدن مقر آنروا کرده بودند.

آنروا روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که پس از ۲ بار تلاش «افراط گرایان صهیونیست» برای آتش زدن مقر آن، مجتمع اداری خود در قدس شرقی اشغالی را به طور موقت تعطیل کرده است.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در این باره در صفحه خود در پلتفرم «ایکس» نوشت: عصر پنجشنبه ساکنان اسرائیلی ۲ بار اطراف مقر آنروا در قدس شرقی اشغالی را آتش زدند.

وی افزود این مسأله جان کارمندان سازمان ملل را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

آنروا که تقریباً تمام کمک‌ها به غزه را هماهنگ می‌کند، از ژانویه با بحران مواجه شده است، زمانی که اشغالگران حدود ۱۲ نفر از ۱۳ هزار کارمند این نهاد در نوار غزه را به دست داشتن در حمله حماس به اراضی اشغالی در هفت اکتبر متهم کردند.

این امر باعث شد که چندین کشور کمک‌کننده، از جمله ایالات متحده، کمک‌های مالی خود را به این آژانس به حالت تعلیق درآورند؛ موضوعی که تلاش‌های این آژانس برای ارائه کمک‌های بسیار مورد نیاز در غزه را تهدید می‌کند، اگرچه چندین کشور بعداً کمک‌های مالی خود را از سر گرفتند.

این در حالی است که دولت اردن و قطر نیز حمله شهرک‌نشینان به مقر آنروا در قدس اشغالی را به شدت محکوم کردند و آن را چالشی آشکار برای قوانین بین‌المللی و ارعاب آشکار در پوشش آزادی بیان دانستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha