• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403022518301
  • خبرنگار : 50163

معاون اداری مالی شهرداری زنجان:

شاهد کاهش مسافر درون‌شهری در زنجان هستیم

شاهد کاهش مسافر درون‌شهری در زنجان هستیم

ایسنا/زنجان معاون اداری و مالی شهرداری زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل شهر زنجان توسعه پیدا کرده است، اظهار کرد: در برهه فعلی نیز شاهد کاهش مسافر مانند آنچه در ایام کرونا رخ داد، هستیم.

حسن عیوضی‌زاده امروز (سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان با یادآوری اینکه علی‌رغم کاهش مسافر، در شرایطی نیستیم که کلا اتوبوس‌ها را حذف کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر اتوبوس‌ها در حال ضرر کردن هستند و به سمتی می‌روند که از ناوگان خارج شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری زنجان نیز با توضیح اینکه طبق استانداردی که وزارت کشور ابلاغ کرده است آنالیز جابه‌جایی یک مسافر در شهر زنجان حدود ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان است، تصریح کرد: علی‌رغم این موضوع در حال حاضر ما فقط ۴ هزار تومان کرایه از مردم می‌گیریم که با توجه به تورمی که به وجود آمده امید به پرداخت یارانه است.

داوود نوری با یادآوری اینکه در بخش خصوصی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه اتوبوس‌های شخصی است که اگر ۲۶ روز کار کنند ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد، گفت: اگر یک اتوبوس ۲۰۰ نفر را جابه‌جا کند، با ۴ هزار تومان ماهیانه ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد آنها خواهد شد که اگر این‌طور پیش برویم شهرداری باید مابقی را بدهد.

رئیس کمسیون حمل و نقل شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه قبلا اتوبوسرانی اتوبوس زیادی داشت ولی در حال حاضر به حالت احتزار درآمده است، تصریح کرد: این اتوبوس‌ها زمانی که اتوبوسرانی مشکل داشت خدمت‌رسانی کرده‌اند پس درست نیست که الان آنها را کنار بگذاریم.

سعید نجفی با بیان رانندگان اتوبوس قشر مرفهی نیستند پس نباید آنها را کنار بگذاریم، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در مسیرهای پر مسافر فعالیت دارد تا ضرر نکنند.

او با پرداختن به این مسئله که قبلا یک بهم ریختگی در حمل و نقل شهر زنجان رخ داده و شاهد قهر مسافران بوده‌ایم، اظهار کرد: با نوسازی ناوگان مسافر برگشته است؛ پس نباید دوباره اقدامی شود که مسافران قهر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۰۹:۴۹

استفاده از اتوبوس کم شده چون تعدادش آنقدر کم و آنقدر مجبور هستیم انتظار بکشیم که اکثرا دیر می شه مجبوریم تاکسی بگیریم تا به کارهامون برسیم

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۱۱:۱۸

واقعا...لطفا فکری به حال مسیر اتوبوسا بکنین مسیر ۱۵ دقیقه ای نیم ساعت طول میکشه