• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403022518349
  • خبرنگار : 71603

تعطیلی دانشگاه هلندی در پی حمله پلیس به دانشجویان حامی فلسطین

تعطیلی دانشگاه هلندی در پی حمله پلیس به دانشجویان حامی فلسطین

دانشگاه آمستردام پس از اعتراضات دانشجویان در حمایت از غزه که با خشونت پلیس همراه بود، به مدت دو روز تعطیل شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، دانشگاه آمستردام در هلند هم طی روزهای اخیر مانند بسیاری از دانشگاه‌های جهان صحنه اعتراض دانشجویان در حمایت از غزه بوده است. 

اما طی آخرین تجمع اعتراضی دانشجویان، پلیس به آنها حمله کرده و موجب شده که مسئولان دانشگاه اعلام کنند که پس از ورود پلیس برای پایان دادن به تظاهرات حامی فلسطین در یکی از پردیس‌های دانشگاه، به مدت دو روز تعطیل است. 

بنابراین طی امروز و فردا تمام کلاس‌ها لغو و تمام ساختمان‌های دانشگاه بسته است. زیرا دانشگاه اعلام کرده که نمی‌تواند ایمنی کسانی که در محوطه دانشگاه هستند را تضمین کند.

این دانشگاه در هفته گذشته سه بار صحنه درگیری های خشونت آمیز بین معترضان و پلیس ضدشورش بوده است، زیرا فعالانی که خواستار قطع تمامی روابط دانشگاه با موسسات رژیم صهیونیستی هستند، دانشگاه‌ها را مسدود و اشغال کرده‌اند.

تظاهرات روز گذشته دانشگاه آمستردام با خروج کارکنان و دانشجویان دانشگاه در واکنش به پایان خشونت آمیز اشغال یک ساختمان دانشگاه در روز چهارشنبه گذشته آغاز شد.

هیات رئیسه دانشگاه گفته که این اعتراضات مسالمت آمیز بود تا اینکه گروهی از افراد خارجی نقابدار به دانشجویان پیوستند و شروع به مسدود کردن ورودی‌ها و خروجی‌های اضطراری کردند و آسیب جدی به ساختمان و کتابخانه دانشگاه وارد کردند.

دانشجویان سراسر هلند از روز دوشنبه گذشته علیه جنگ رژیم صهیونیستی در غزه تظاهرات کرده‌اند. تظاهراتی عمدتاً مسالمت‌آمیز که غالبا بدون دخالت پلیس در خارج از آمستردام به سرکوب شده است.

این اقدامات منعکس کننده اعتراضات دانشجویان در آمریکا و سایر نقاط اروپا است که خواستار آتش بس دائمی و فوری و قطع روابط مالی دانشگاه‌ها با شرکت‌هایی هستند که از ظلم به فلسطینیان سود می‌برند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha