• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022518446
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد

حمایت معاونت علمی از تحول فرآیند تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ

حمایت معاونت علمی از تحول فرآیند تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از تخصیص حمایت اعتبار مالیاتی به شرکت‌های بزرگ برای تحول در فرآیند تحقیق و توسعه شرکت‌ها گفت.

به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در نخستین بخش از سفر به استان قزوین در رونمایی از هیدوکربن‌های نفتی تولید شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این شرکت، گفت: ارزش افزوده واقعی این شرکت، فرآیندهای دانش‌بنیان و دستاوردهای فناورانه و دانش فنی است که به آن دست یافته است.

وی با بیان این‌که در این صنعت، دانش فنی بسیار مهم و راهبردی است، اظهار کرد: صنعت پلیمر و تولید فرآورده‌های نفتی، جزء معدود صنایعی است که تجهیزات  و مواد خام بر پایه مشترک، زیاد هستند و آن‌چه که اهمیت دارد، نوآوری و فناوری مورد استفاده در این صنعت برای تولید محصولات جدید و نوآورانه بر پایه محصولات خام و پایه است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به حمایت از تحول در ساختار تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ تصریح کرد: با توجه به این که قانون جهش تولید دانش‌بنیان مسیر موفقی را در فرآیند تصویب و اجرا داشته است، امروز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از فرصت بسیار خوبی برای رشد و توسعه برخوردار شده‌اند و این قانون، امکانات و تسهیلات خوبی را در اختیار شرکت های دانش بنیان و فناور قرار می دهد. انواع و اقسام تسهیل‌گری‌ها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، حکمرانی و قانونی، اجرایی و تولیدی برای شرکت‌های بزرگ، در این قانون پیش بینی شده است که مسیر را برای تولیدکنندگان هموارتر می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، ادامه داد: شاید معاونت علمی در برخی حوزه‌های مسأله و دغدغه شرکت‌ها، حمایتی را به صورت مستقیم صورت ندهد، گرچه در همان حوزه‌ها هم پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد و از تمام ظرفیت خود برای کمک به تولید دانش‌بنیان استفاده می‌کند، اما در بسیاری از موارد، معاونت علمی قادر است مستقیماً ورود کرده و حمایت‌های لازم را انجام دهد. مثلا در سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه، شرکت‌ها، بدون نیاز به ایجاد هیچ سامانه جداگانه‌ای به راحتی و از طریق ارتباط با معاونت علمی و آگاهی از ظرفیت‌های تسهیلات اعتبار مالیاتی، سرمایه لازم برای تحقیق و توسعه را به راحتی استفاده کنند. برای شرکتی که میلیاردها تومان مالیات سالیانه پرداخت می‌کند، دریافت اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه به آسانی محقق شده است.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: برای تقویت و ایجاد تحول در واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های بزرگ، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته‌ایم و و شرکت ما از شرکت‌هایی به شمار می‌رود که از ظرفیت خوبی برای شکل دادن یک واحد تحقیق و توسعه توانمند و بهره‌مندی از تسهیلات اعتبار مالیاتی برای فرآیند تحقیق و توسعه برخوردار است و در تعامل با معاونت علمی می‌تواند از این تسهیل ویژه و ارزشمند بهره‌مند شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha