• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022518515
  • خبرنگار : 50471

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند:

مرکز درمان ناباروری در نهاوند راه‌اندازی می‌شود

مرکز درمان ناباروری در نهاوند راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/همدان رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند گفت: در تلاش هستیم برای درمان ناباروری زوج‌های جوان در شهرستان نهاوند مرکز ناباروری راه‌اندازی کنیم.

زهرا ده‌بوره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور درمان ناباروری زوج‌های جوان و در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت، به دنبال ایجاد مرکز درمان ناباروری در نهاوند هستیم.

وی  ادامه داد: با توجه به اینکه انجام عمل سزارین مشکلاتی برای مادران ایجاد می‌کند در حال اجرای سیستم رایگان زایمان بی‌درد در نهاوند هستیم که اجرای آن می‌تواند منجر به جلوگیری از سقط جنین باشد.
ده‌بوره از ایجاد زمینه لازم برای راه‌اندازی مرکز ماموگرافی زنان در نهاوند خبر داد و اضافه کرد: با توجه به مطالبات چندین ساله بانوان نهاوند برای ایجاد مرکز ماموگرافی زمینه راه‌اندازی آن در کلینیک تخصصی امام خمینی(ره) فراهم شده که با افتتاح آن مشکل رفت و آمد به شهرهای اطراف و سردرگمی بانوان برطرف خواهد شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در ادامه با اشاره به کمبود پزشک عمومی در این شهرستان، تاکید کرد: برای تأمین پزشک عمومی مورد نیاز مراکز جامع خدمات سلامت، اورژانس بیمارستان‌ها و برخی از درمانگاه‌های شهرستان ۲۰ پزشک عمومی کم داریم.

وجود انواع تخصص‌های پزشکی در کلینیک دولتی امام خمینی(ره)

وی همچنین از فعالیت پزشکان متخصص به‌صورت روزانه در کلینیک تخصصی امام خمینی(ره) نهاوند خبر داد و یادآور شد: در کلینیک تخصصی امام خمینی(ره) نهاوند پزشکان در رشته‌های مختلف تخصصی به‌صورت روزانه و با تعرفه دولتی در خدمت همشهریان هستند.
به گفته وی انواع تخصص در این کلینیک که آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند شامل ۱۴ تخصص و پزشک است که برنامه دندانپزشکی نیز به کلینیک اضافه ‌شده است.
ده‌بوره متخصص اعصاب و روان، جراح مغز و اعصاب، قلب و عروق، ارتوپدی، چشم، اطفال، بیماری‌های داخلی، زنان و زایمان را از جمله این تخصص‌ها دانست.
او همچنین متخصص طب فیزیک و توان‌بخشی (کمر، زانو، ستون فقرات)، متخصص اورولوژی (کلیه و مجاری ادراری)، گوش و حلق و بینی، بیماری‌های عفونی و دندانپزشکی را از دیگر تخصص‌ها در این کلینیک عنوان کرد.

ارائه خدمات درمانی و بهداشتی توسط ۹۸ مرکز در نهاوند
 رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند خاطرنشان کرد: در شهرستان ۱۵ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۷۸ خانه بهداشت، دو مرکز شبانه‌روزی و سه پایگاه بهداشتی نیز به شهروندان خدمات می‌دهند.
وی با بیان اینکه وضعیت این مراکز به لحاظ وجود تجهیزات لازم مطابق با دستورالعمل مراکز خدمات جامع سلامت بوده و پاسخگوی نیاز مراجعین است، افزود: علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام این مراکز، خدمات دندانپزشکی به گروه‌های هدف که شامل افراد زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده است در مراکز شهری، گیان، برزول، فیروزان و روستاهای کوهانی، شعبان، باباقاسم و رزینی ارائه می‌شود.
ده‌بوره  تاکید کرد: در حوزه بهداشت و درمان به طور قطع محاسن و معایبی وجود دارد و ما نمی‌توانیم صرفاً به یک موضوع بسنده کنیم و می‌بایست میانه منصفانه و درستی داشته باشیم، که نه حقی از مردم ضایع شود نه همکاران حوزه بهداشت و درمان و ما هم با همه ظرفیت خود در کنار مردم هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha