• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022518555
  • خبرنگار : 50649

شهردار شیراز مطرح کرد:

تلاش برای مناسب‌سازی فضاهای شهری شیراز برای معلولان

تلاش برای مناسب‌سازی فضاهای شهری شیراز برای معلولان

ایسنا/فارس شهردار شیراز با اشاره به اهمیت توجه به نیازهای معلولان از تلاش برای مناسبت‌سازی فضاهای شهری برای استفاده معلولان و توان‌یابان در این کلان‌شهر خبر داد.

محمدحسن اسدی امروز، ۲۵ اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان روشندل شیراز که به مناسبت دهه کرامت برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه شهرداری این است که در برنامه‌ریزی و ایجاد فضای شهری نیازهای این افراد را مدنظر قرار دهد.

وی گفت: یکی از اقدامات که شهرداری برای روشندلان عزیز انجام داده و بسیار حائز اهمیت است، اجرای خط مترو در جلوی مدرسه شوریده شیرازی و ایستگاه کلبه سعدی است و این عزیزان می‌توانند از دورترین نقطه از ایستگاه گل سرخ و ایستگاه احسان به‌راحتی به این مدرسه برسند و از خدمات شهری استفاده مطلوبی داشته باشند.

اسدی با اشاره به وظایفی که بر عهده شهرداری است، ادامه داد: شهرداری اعتقاد دارد که باید به این نونهالان عزیز باعزت و احترام برخورد شود و فعالیت‌های خوبی در شهرداری شیراز در دست بررسی، برنامه‌ریزی و اجرا است.

شهردار شیراز در این خصوص بیان کرد: از برنامه‌های شهرداری شیراز در خصوص جامعه معلول می‌توان به مترو ‌به‌عنوان فعالیت زیرزمین و سازه‌های هم‌سطح در حال ساخت در سطح شهر اشاره کرد.

وی یکی از وظایف شهرداری را موضوعات اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: نگاه مدیریت شهری به شهروندان در همه اقشار یک نوع است و امروز در کلیه مناطق شهرداری شیراز یکی از معلولان عزیز به‌عنوان مشاور شهرداران فعالیت دارد تا مناسب‌سازی بهتری نسبت به گذشته برای شما عزیزان داشته باشیم.

محمدتقی تذروی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در تلاش هستیم فضاهای شهر را به این سمت ببریم که همه اقشار جامعه با معلولیت‌های مختلف بتواند از خدمات شهری استفاده کنند و در همین راستا مشاورانی از جامعه معلولان جهت رفع ایرادات موجود در پروژه‌ها به خصوص بوستان‌ها و مشاوره در پروژه‌های جدید جهت دیدن فضای مناسب برای معلولان در کنار ما هستند.

محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر نیز گفت: منابع شناخت و معرفت علاوه بر حواس، عقل و قلب را معرفی کرده‌اند و اگر بیان می‌شود روشندل، خداوند در قرآن بیان کرده‌اند که دل حریم خداست و در حریم خدا کسی جز او راه ندهیم.

شهردار منطقه ۳ شیراز نیز گفت: اصلی‌ترین وظایف شهرداری بهسازی و ایجاد راه عبور مرور برای شهروندان روشندل است که توانسته‌ایم در این مراحل برای توان‌خواهان راه‌های مخصوص ایجاد کنیم.

سید محمدجواد افضلی ادامه داد: دستور اکید شهردار شیراز است که به این قشر از جامعه خدمات مناسب و ویژه ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha