• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022518597
  • خبرنگار : 50444

آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان برای اوج مصرف برق در تابستان

آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان برای اوج مصرف برق در تابستان

ایسنا/خراسان شمالی مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان از آمادگی این مجموعه برای تولید در اوج مصرف برق در تابستان خبر داد. 

حامد اسماعیلی امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در بازدید جمعی از اصحاب رسانه از نیروگاه سیکل ترکیبی در گفت‌وگو با خبرنگر ایسنا اظهار کرد: به‌روزرسانی تجهیزات در این نیروگاه انجام شده است و تعمیرات اساسی در آن برای تولید برق در روزهای اوج مصرف تابستان در مراحل پایانی قرار دارد.

وی ادامه داد: واحد چهار گازی سیکل ترکیبی شیروان امروز یا فردا که تعمیرات اساسی آن به پایان برسد، دوباره در مدار بهره‌برداری و تولید برق قرار می‌گیرد. واحد ششم گازی نیز پس از پایان تعمیرات اساسی به مدار برمی‌گردد تا تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه به پایان برسد و مشکلی در تولید برق نداشته باشیم.

اسماعیلی گفت: برای نخستین بار از یک شرکت بومی در شهرستان برای تعمیرات اساسی واحدهای مختلف نیروگاه استفاده کردیم و بر استفاده از توان متخصصان داخلی و بومی تاکید داریم.

آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان برای اوج مصرف برق در تابستان

وی با اشاره به توان تولید برق نیروگاه سیکل ترکیبی، اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان به‌عنوان بزرگترین نیروگاه شرق و شمال شرق کشور شش واحد گازی و سه واحد بخار دارد که هر کدام به‌طور متوسط توان تولید حدود ۱۶۰ مگاوات برق را دارند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان گفت: توان تولید اسمی برق نیروگاه ۱۴۳۴ مگاوات است که اکنون حدود ۳۰۰ مگاوات از این ظرفیت در حال تعمیرات اساسی است و حدود ۱۱۰۰ مگاوات تولید در این مجموعه انجام می‌شود. 

به گفته او، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با مصرف ۴۵ هزار مترمکعب در ساعت گاز و ۴۴ هزار مترمکعب گازوئیل در واحدهای گازی و مصرف روزانه ۸ تا ۱۵ لیتر بر ثانیه آب، دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.

اسماعیلی تأکید کرد: سیکل ترکیبی شیروان مجوز مصرف آب تا ۶۰ لیتر بر ثانیه را دارد، اما به‌دلیل ارتقای تجهیزات و بسته بودن سیکل مصرف آب، جزو سه نیروگاه برتر کشور در مصرف پایین آب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha