• سه‌شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022518665
  • خبرنگار : 30147

استاد حوزه علمیه:

اسلام با امامت و رهبری در جامعه پویا و اثرگذار است

اسلام با امامت و رهبری در جامعه پویا و اثرگذار است

ایسنا/خراسان رضوی استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت وجود امامت و رهبری در جامعه گفت: اسلام با امامت و رهبری در جامعه پویا و اثرگذار است.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری امروز، ۲۵ اردیبهشت در همایش استانی روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که همزمان با دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده سید محمد(ص) کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: امامزادگان ادامه مسیر امامت هستند.

وی با تاکید بر انجام کار علمی و پژوهشی در این خصوص، افزود: امامت از اساسی‌ترین اصول اعتقادی اسلام است، در فرهنگ اسلام چون سایر اصول اعتقادی، اخلاقی و اقامه واجبات در رهن امامت است به سبب امامت سایر فضائل و ارزش‌ها تحقق پیدا می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام برای پویایی و زنده بودن با اصل امامت همراه است، عنوان کرد: امامت، ارزش‌ها را در جامعه اجرا و پیاده می‌کند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: اسلامی که بتواند برائت را در حج اجرا کند و به آمریکا بگوید هیچ غلطی نمی‌تواند بکند اساسش امامت است، وگرنه اسلامی که از گوشه مسجد بیرون نرود اسلامی است که در سرزمین حجاز با سیطره آل سعود در جریان است.

او گفت: اگر امامت در جامعه نباشد همه اسلام اجرا نمی‌شود، از این رو امامت و رهبری جامعه در حقیقت پیاده‌ساز احکام و قوانین جامعه هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲ امام سلسله بی‌انتهایی هستند و امام دوازدهم تا آخر دنیا همیشگی است، گفت: امامت اساس اسلام زنده و پویا در جامعه است، به طوری که دین اسلام با امامت و رهبری در جامعه پویا و اثرگذار است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیوند با امامت کمر دشمن را می‌شکند، در بسیاری از موارد ثواب زیارت امامزاده‌هایی در حد و اندازه امام است.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان ادامه مسیر امامت هستند، افزود: امامت اساسی است که باید با محوریت او خدمت کرد.

حق نداریم هرگونه خواستیم خدمات را به زائران ارائه دهیم

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در این مراسم گفت: بحمدالله امروزه شاهد برگزاری برنامه‌های بسیار خوبی در بقاع متبرکه خراسان رضوی هستیم.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده با بیان اینکه وضعیت ارائه خدمات در بقاع متبرکه نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است، افزود: اگر چه هنوز رضایت‌بخش نیست اما آراستگی و بهداشت عمومی بقاع متبرکه به سطح قابل قبولی رسیده است.

وی همچنین با تقدیر از حمایت‌های خیرین اذعان کرد: بقاع متبرکه با حمایت‌های خیرین و نذورات زائران اداره می‌شود و هیچ گونه اعتبار دولتی ندارد.

اسلام با امامت و رهبری در جامعه پویا و اثرگذار است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه ما وظیفه خدمتگزاری بی‌منت را به زائران داریم، گفت: حق نداریم چون خدمت رایگان به زائران می‌دهیم هرگونه خواستیم خدمات ارائه دهیم.

وی افزود: پذیرایی از زائران باید به بهترین نحو ممکن باشد که خوشبختانه در بقاع متبرکه این اتفاق افتاده است.

احمدزاده با اشاره به وجود ۳۰۵ بقعه و آستان مبارک امامزادگان در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: ۷۰۰۰ خادم افتخاری، ثابت، اعضای هیات امنا، مدیران اجرایی، خیرین و افراد مختلفی در این اماکن به زائران خدمت ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به اتفاقاتی که در فلسطین و غزه افتاده اشاره کرد و گفت: ۲۰ سال قبل هیچ‌کس فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی با این اقتدار هیمنه رژیم صهیونیستی را این گونه در هم بشکند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین با رشادت‌هایشان در مقابل این رژیم غاصب ایستادند، افزود: کسی فکر نمی‌کرد روزی برسد که یکی از ابر قدرت‌های دنیا محتاج سلاح ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: این اقتدار به برکت خون شهدا و رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب به دست آمده است، وعده صادق هم تحت همین اتفاق رقم خورد و برگ زرینی در جامعه جهانی شد.

احمدزاده در ادامه با ضرورت خواندن خطبه غدیر گفت: همان‌گونه که واقعه عاشورا را توسعه داده‌ایم و مراسم‌ مختلفی برگزار می‌کنیم و چون هر روز دهه محرم نامی دارد فراموش نمی‌شود نباید گذاشت واقعه غدیر فراموش شود.

وی با انتقاد از اینکه موضوع غدیر و خطبه آن تنها به نصف روز خلاصه شده و ضرورت دارد نسبت به توسعه و بیان بیشتر آن تلاش کرد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم فلسفه حکومت اسلامی را درک کنیم باید خطبه غدیر را مطالعه و برای پیاده‌سازی آن در جامعه گام برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه از غدیر درس‌های بزرگی می‌گیریم، افزود: باید در موضوعات مختلف غدیر را بگوییم، اگر فقط به همین جمله کوتاه من کنت مولاه فهذا علی مولاه اکتفا کنیم بعد می‌شود حدیث؛ خطبه را باید خطبه خواند.

وی با اشاره به اینکه ولایت به معنای دوستی تنها نیست بلکه به معنای گردن نهادن به ولایت امیر المومنین علی (ع) است، تصریح کرد: باید خطبه غدیر را از ابتدا تا انتها به طور کامل خواند.

احمدزاده با تأکید بر اینکه از هم‌اکنون باید برای دهه غدیر و دهه امامت و ولایت برنامه‌ریزی داشت و جشن و مسابقه برگزار کرد، گفت: باید نسبت به موضوعات مرتبط با غدیر جلساتی داشت و حتی در این خصوص به کودکان جایزه داد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر نیز در این مراسم جایگاه امامزادگان را بسیار ویژه دانست و افزود: اینکه مقرر شد بزرگداشت امامزادگان برای حفظ کردن سطح توانمندی و حمایت ویژه از آنها در بقاع کم برخوردار برگزار شود جای تقدیر دارد.

حجت‌الاسلام صادق خلیلی با اشاره به اینکه در همین راستا امسال همایش استانی روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بقعه متبرکه سید محمد کاشمر برگزار شد، اظهار کرد: همه ساله بسیاری از شهروندان و زائران در این بقعه حضور پیدا می‌کنند.

در پایان این مراسم به نمایندگی خادمان افتخاری بقاع متبرکه امامزادگان خراسان رضوی از ۴۰ خادم تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha