• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022618784
  • خبرنگار : 30147

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی:

رویدادهای گردشگری مکمل جاذبه‌های تاریخی هستند

رویدادهای گردشگری مکمل جاذبه‌های تاریخی هستند

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی،با بیان اینکه رویدادها و جشنواره‌های گردشگری در کنار سایر جاذبه‌های هر شهرستان نشاط عمومی و مشارکت جوامع را تکمیل می‌کند، گفت: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف، گردشگری را تکمیل می‌کند و فرصت خوبی برای تمامی ظرفیت‌ها با کمک جوامع محلی است.

سید جواد موسوی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه تا پایان امسال در شهرهای مختلف خراسان رضوی رویدادهای مختلفی برگزار خواهد شد، افزود: بر اساس تقویم گردشگری خراسان رضوی، برگزاری برنامه‌هایی از جمله روز عطار، خیام، فردوسی و جشنواره‌های مختلف دیگری از جمله گیلاس، آلو در دستور کار قرار دارد که در شهرهای مختلف برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش می‌شود در راستای تقویم گردشگری و برنامه‌ریزی که در آینده داریم تقویم گردشگری را تکمیل کنیم، از کوهسرخ به عنوان یکی از زیباترین شهرهای خراسان رضوی که طبیعت بسیار بکری دارد و تاکنون چند  رویداد گردشگری در آن برگزار شده نام برد.

وی با اشاره به اینکه معمولاً رویدادهای گردشگری مکمل جاذبه‌های تاریخی هستند، گفت: رویدادها فرصتی برای معرفی اقوام، سنن و آداب و رسوم هر منطقه است.

موسوی با اعلام اینکه تاکنون جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف گردشگری در برخی شهرها برگزار شده است، افزود: شهروندان و گردشگران استقبال بسیار گسترده‌ای تاکنون از این رویدادها داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان شاهد برگزاری بیشتر این جشنواره‌ها باشیم و از ظرفیت آثار ناملموس هر شهرستان از جمله ریواس، نعناع، گیلاس در کنار جاذبه‌ها و طبیعت بکری که داریم استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به اینکه تقویم گردشگری استان در دست اقدام است از تمامی جوامع محلی به خصوص شهرستان‌ها و روستاهایی که دارای برند فرصتی هستند آمادگی داریم در جهت معرفی و ترویج و توسعه برند محصولات برتر شهرستان‌ها و روستاها و مناطق عشایری و صنایع دستی استان به تمامی ایرانیان و جهانیان در نمایشگاه‌های مختلف اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha