• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022618822
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

مسئولان از پیشرفت‌های علمی پشتیبانی کنند

مسئولان از پیشرفت‌های علمی پشتیبانی کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروزه در مراکز علمی و دانشکده‌های برق ما در سطح کشور فعالیت‌های مهمی و تحقیقات گسترده‌ای صورت می گیرد که می تواند منجر به تولیدات علمی باشد. بنابراین این نوع فعالیت‌ها پایه‌ای برای کشور به شمار می رود. بر این اساس مسئولان کشور باید از چنین حرکت هایی استقبال و پشتیبانی کنند. اگر از نتایج این فعالیت‌ها به خوبی استفاده شود، تحولاتی که باید اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رهایی در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس مهندسی برق ایران برگزاری این کنفرانس را مهم و اثرگذار توصیف کرد و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی فرصت مغتنم برای دوستانی است که در حوزه های مختلف اعم از انرژی، مدیریت انرژی و نحوه بهره برداری بهینه از مصرف آن تجربه دارند و می تواند این تجربیات را ارائه دهند تا تبادل نظرهای خوبی از نظر علمی روی یافته‌های مختلف انجام بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: از طرف دیگر برگزاری کنفرانس فوق می تواند زمینه آشنایی دانشجویان که افراد باهوش و علاقه مند هستند را با تجربه‌ها و یافته‌های علمی فراهم کند تا ضمن اینکه زمینه تمرین علمی برای مدیریت رویدادها را فراهم کنند؛ بلکه خودشان نیز در آینده منشا این گونه اتفاقات باشند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: موارد و مسائلی که در بحث برق، الکترونیک، انرژی، میکروالکترونیک، مخابرات، موبایل و غیره مطرح می شوند، امروزه جزو مسائل مهم کشور هستند و برخی موضوعاتی که در جنب این موارد اتفاق می افتد نظیر پیشرفت‌های سریع در زمینه هوش مصنوعی، مباحث مرتبط با اینترنت اشیا، حملات سایبری، خدمات رباتیک، مباحث مربوط به دیتا و انتقال اطلاعات امروز به عنوان مباحث بزرگ کشور به شمار می روند.

رهایی تصریح کرد: تصور من بر این است که امروزه در مراکز علمی و دانشکده های برق ما در سطح کشور فعالیت های مهمی و تحقیقات گسترده ای صورت می گیرد که می تواند منجر به تولیدات علمی باشد. بنابراین این نوع فعالیت ها پایه ای برای کشور به شمار می رود. بر این اساس مسئولان کشور باید از چنین حرکت هایی استقبال و پشتیبانی کنند. اگر از نتایج این فعالیت ها به خوبی استفاده شود، تحولاتی که باید اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ وی یادآور شد: متاسفانه در برخی زمینه ها اعم از انرژی کم توجهی هایی صورت می گیرد و بیش از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اعلام می کنیم در خرداد ماه برای کاهش مصرف برق باید یک سری برق ها را قطع کنیم و جلوی تولیدات صنعتی را بگیریم. به نظر بنده این شرایط مطلوب نیست و باید در این خصوص باید چاره اندیشی شود که چرا علی رغم اینکه می بینند در کشور پیشرفت های علمی خوبی صورت می گیرد چرا ما نباید از آن بهره برداری و پشتیبانی انجام دهیم.

رهایی همچنین تاکید کرد: ما در دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال های ۸۸ که بحث ابررایانه ملی شکل گرفت توانست خدمات خوبی ارائه دهد. خوشبختانه این ابررایانه به روز شده است و امروز نیز به جز معاونت علمی در مجموعه های مخابراتی و غیره سرویس ارائه می دهد به نوعی برای حل مشکلات گره گشایی می کند.

رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ما دو ماه گذشته در بخش حمل و نقل مشکلات جدی در ارتباط با ذخیره سازی و پردازش اطلاعات داشتیم که امروز به کمک سیستم ابررایانه سیمرغ تا حد زیادی این مشکل حل شد. اگر چه در این زمینه ها نیز باید سرمایه گذاری از سوی مسئولان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha