• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403022618841
  • خبرنگار : 50060

معاون استاندار قزوین مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر به ازدواج‌های دانشجویی در قزوین

لزوم توجه بیشتر به ازدواج‌های دانشجویی در قزوین

ایسنا/قزوین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در گذشته ازدواج دانشجویی بیشتر مورد توجه بود اما اخیراً کم‌رونق شده است، در این راستا پیشنهاد می‌شود ستاد ازدواج دانشجویی زیر نظر معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان در استان تشکیل و برگزار شود.

عباس کاظمی در دومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قزوین در سال ۱۴٠۳ که در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت طلاق و ازدواج در سطح استان، اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی، برای اولین بار طی چند سال گذشته روند رشد طلاق در کشور متوقف شده که خبر بسیار خوبی است، استان قزوین نیز در این حوزه نسبت به گذشته وضعیت رو به بهبودی دارد و با تلاش بیشتر می‌توان اقدامات خوبی را رقم زد.

بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری قزوین، وی ادامه داد: در حوزه جمعیت باید به صورت جدی ورود پیدا کنیم، در این حوزه طرح «فتحان» در مسیر مردمی‌سازی برای تحقق طرح جوانی جمعیت به استان‌ها ابلاغ شده که باید اجرایی شود.

معاون استاندار گفت: این طرح به صورت موضعی، بخش به بخش و حتی در وسعت روستا وضعیت جمعیت را نشان می‌دهد و طبق آن برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، با توجه به مشخص شدن جمعیت هر بخش سهم مسئولین و مدیران هر بخش و منطقه در حوزه ارتقای جمعیت مشخص شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به حوزه ازدواج، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود در حوزه ازدواج تمرکز بیشتری شود و هم افزایی بین دستگاه‌هایی که بیشترین ظرفیت در حوزه ازدواج را دارند مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و هلال احمر صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، کاظمی ادامه داد: در گذشته ازدواج دانشجویی بیشتر مورد توجه بود اما اخیراً کم‌رونق شده است، در این راستا پیشنهاد می‌شود ستاد ازدواج دانشجویی زیر نظر معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان در استان تشکیل و برگزار شود چراکه با نگاه هم افزا و کار پیوسته می‌توان اتفاق خوبی را رقم زد.
 
معاون استاندار قزوین در پایان گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در حوزه ازدواج دارای اهمیت است، بخشداران مسئله جمعیت و ازدواج را به صورت کارگروه ویژه محلی و منطقه‌ای دنبال کنند، هم ظرفیت مردمی را به صورت موضعی ساماندهی کنند و هم اینکه ارتباط و اتصال با مجموعه مدیریتی و اجرایی را تسهیل ببخشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha