• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022618871
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام:

دانش‌آموز موفق آینده‌پژوه است‌

دانش‌آموز موفق آینده‌پژوه است‌

ایسنا/ایلام مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: یک دانش‌آموز موفق علاوه بر اینکه در حال، زندگی می‌کند اما در زمان حال خود متوقف نمی‌ماند و آینده‌پژوه است.

«علی درویشی» در اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم و یاریگران زندگی اظهار کرد: سال گذشته در این جشنواره ۶ هزار نفر شرکت داشته‌اند، ولی امسال شاهد رشد بیش از چهار برابری شرکت کنندگان در این جشنواره بوده‌ایم، به گونه‌ای که در این جشنواره امسال نزدیک به ۲۶ هزار نفر شرکت کرده‌اند و این افتخاری برای استان ماست که جزء استان‌های برتر در سطح کشور در این حوزه هستیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: برتری و موفقیت هرگز با یک گام بلند به دست نمی‌آید، بلکه گام‌های کوچک هستند که ما را به موفقیت می‌رسانند. قدم اول همیشه مهم است تا قدم اول را برندارید سایر قدم‌ها برداشته نمی‌شود، بنابراین گام‌های ما باید مداومت داشته باشد تا موفقیت حاصل شود. 

درویشی اضافه کرد: یک نوجوان سالم اگر توکلش بر خدا باشد از همه برتر است چراکه با یاد خداست که دل ها آرام می گیرد. همه باید این نکته را سرلوحه کار خود قرار دهند، چرا که با توکل به خدا می‌توان مشکلات را مرتفع کرد. هر انسانی اگر می‌خواهد در زندگی به موفقیت برسد باید قدرت نه گفتن داشته باشد. باید یاد گرفت که چه موقعی «نه» گفت یعنی آن جایی که به ضررمان است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأثیر تکنولوژی‌های روز دنیا در بهبود شرایط آموزشی و تربیتی، خاطرنشان کرد: یک نوجوان موفق آینده‌پژوه است، در حال زندگی کردن و لذت بردن از وضعیت موجود و استفاده مطلوب از وضعیت کنونی خود بسیار مهم است، اما در حال ماندن خطرناک است و باید به آینده توجه کرد. بنابراین آینده‌پژوهی از این لحاظ ضرورت پیدا می‌کند.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهارت های مختلفی که نوجوانان باید آن‌ها را یاد بگیرند، گفت: رعایت ادب و احترام در برخوردها و مهارت های ارتباطی و کلامی مناسب در مراودات اجتماعی، مهارت‌های کنترل خشم، داشتن اعتماد به نفس، راستگویی و صداقت، روحیه تلاشگری و علم جویی از این قبیل مهارت‌ها است که باعث توسعه فردی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha