• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403022618882
  • خبرنگار : 71468

تمام نگاه‌ها به نوشاد و نیما برای المپیکی شدن تنیس‌روی‌میز

تمام نگاه‌ها به نوشاد و نیما برای المپیکی شدن تنیس‌روی‌میز

تنیس روی میز ایران در آستانه یک مسابقه مهم است تا بتواند اولین سهمیه المپیک پاریس را در بخش مردان به دست آورد و برادران عالمیان نباید فرصت گرفتن این سهمیه را از دست بدهند.

به گزارش ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک منطقه آسیای میانه ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در ازبکستان برگزار می‌شود. در پایان این مسابقات یک سهمیه در بخش مردان و یک سهمیه  در بخش زنان توزیع می‌شود.

تنیس‌روی‌میز ایران در بخش مردان دو نماینده دارد و نوشاد و نیما عالمیان در مسابقات انتخابی المپیک به میدان می‌روند.

 گراسیمنکو از قزاقستان که رنکینگ ۴۲ جهان را دارد و جوخید از ازبکستان رقبای اصلی برادران عالمیان هستند.

چهار سال قبل برای المپیک توکیو، نیما در نیمه نهایی موفق به شکست برادرش نوشاد شد و در فینال هم جوخید از ازبکستان را شکست داد و توانست به سهمیه المپیک برسد.

مسابقات انتخابی المپیک در مرحله گروهی و جدول حذفی برگزار می‌شود و نفرات اول  و دوم هر گروه راهی جدول حذفی می‌شوند. نوشاد و نیما با توجه به رنکینگ جهانی در دو گروه متفاوت قرار می‌گیرند.

با توجه به حضور دو بازیکن ازبکستان و قزاقستان، رقابت آسانی در انتظار برادران عالمیان نخواهد بود. گراسیمنکو با وجود اینکه در رنکینگ المپیک بالاتر از نوشاد است، شانس گرفتن سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را هم دارد اما از آنجا که هنوز به طور دقیق مشخص نیست چند ورزشکار از طریق رنکینگ جهانی سهمیه می‌گیرند، به نظر می‌رسد که او هم به طور جدی دنبال گرفتن سهمیه المپیک در آسیای میانه است تا کار را برای خودش راحت‌تر کند.

نوشاد عالمیان هم از طریق رنکینگ، شانس گرفتن سهمیه را دارد و حتی در آخرین رنکینگ المپیک هم با توجه به امتیازی که در مسابقات عربستان گرفت، صعود کرده و به سهمیه المپیک نزدیک شد اما هنوز تا قطعی شدن آن باید منتظر باشد.

رنکینگ نهایی المپیک ۱۸ جون (۲۹ خرداد) اعلام خواهد شد. در این فاصله مسابقات مختلفی نیز برگزار می‌شود که در حال حاضر نام نوشاد عالمیان در لیست اولیه نیست و از طرفی ممکن است امتیازاتی که بازیکنان دیگر کشورها می‌گیرند روی رنکینگ تاثیر بگذارد.

تمام نگاه‌ها به نوشاد و نیما برای المپیکی شدن تنیس‌روی‌میز
آخرین رنکینگ المپیک

در کل با توجه به شرایط موجود، تنیس روی میز ایران به هیچ عنوان نباید سهمیه آسیانه میانه را از دست بدهد حالا این سهمیه به نوشاد برسد یا نیما فرقی ندارد مهم این است که یکی از این دو برادر بتواند سهمیه المپیک را بگیرد. سهمیه آسیا میانه نزدیک‌ترین سهمیه به ایران است بنابراین انتظار است این دو برادر از تمام توانایی خود استفاد کنند و اجازه ندهند این سهمیه به قزاقستان یا ازبکستان برسد.

البته یک سهمیه نیز به برترین رنکینگ در بین ورزشکاران مناطق آسیا داده می‌شود که 11 جون (22 خرداد) تکلیف آن مشخص خواهد شد و نتیجه مسابقات مناطق آسیا روی این سهمیه هم تاثیر دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۱۴:۱۰

ب امید موفقیت تنیس بازان ایرانی.الهی ب امید