• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403022618967
  • خبرنگار : 71589

کنفرانس توسعه دهندگان گوگل

«پروژه آسترا»؛ رقیب GPT-4o چیست؟

«پروژه آسترا»؛ رقیب GPT-4o چیست؟

گوگل پروژه آسترا(Project Astra) را به نمایش گذاشت که نسخه اولیه یک دستیار جهانی مجهز به هوش مصنوعی است که گوگل برای رقابت با GPT-4o از آن رونمایی کرده است.

به گزارش ایسنا، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل در سال ۲۰۲۴ شب گذشته در حالی برگزار شد که در پایان این کنفرانس تحت عنوان I/O  که در یک سالن آمفی‌تئاتر برگزار شد، سوندار پیچای(Sundar Pichai) مدیرعامل گوگل فاش کرد که این شرکت ۱۲۱ بار در این کنفرانس از کلمه «هوش مصنوعی» نام برده است.

گوگل در یکی از چندین معرفی خود، پروژه آسترا(Project Astra) را به نمایش گذاشت که نسخه اولیه یک دستیار جهانی مجهز به هوش مصنوعی است.

دمیس هاسابیس مدیر گوگل دیپ‌مایند گفت این ویژگی یک عامل هوش مصنوعی است که می‌تواند در زندگی روزمره مفید باشد.

در ویدیویی که گوگل می‌گوید تنها در یک برداشت گرفته شده است، یک کاربر در حالی که تلفن خود را بالا گرفته، دوربین را به سمت چیزهای مختلف در دفتر گوگل در لندن شامل یک بلندگو، چند خط کد روی تخته سفید و نمای بیرون پنجره حرکت می‌دهد و یک گفتگوی طبیعی با این برنامه در مورد آنچه می‌بیند، دارد.

یکی از تاثیرگذارترین لحظات این ویدئو، لحظه‌ای است که هوش مصنوعی به درستی به کاربر می‌گوید که قبلاً عینک خود را کجا گذاشته است، بدون اینکه کاربر عینک را بالا آورده باشد یا عینک به واسطه دوربین در میدان دید هوش مصنوعی قرار داشته باشد.

این ویدئو با یک نکته ظریف به پایان می‌رسد و آن اینکه وقتی کاربر عینک گم شده را پیدا می‌کند و به چشم می‌زند، متوجه می‌شویم که این عینک یک دوربین داخلی دارد و پروژه آسترا می‌تواند از آن برای برقراری یک مکالمه یکپارچه با کاربر استفاده کند که شاید نشان دهنده این باشد که گوگل احتمالا در آینده از این عینک واقعیت افزوده رونمایی خواهد کرد که رقیب عینک هوشمند Ray Ban شرکت متا محسوب خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha