• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022618992
  • خبرنگار : 50214

مدیر مخابرات استان:

توسعه تکنولوژی ۵G و فیبرنوری برای منازل یزد را دنبال می‌کنیم

توسعه تکنولوژی ۵G و فیبرنوری برای منازل یزد را دنبال می‌کنیم

ایسنا/یزد مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریالی در مخابرات استان طی یک سال گذشته، گفت: در سال جاری توسعه تکنولوژی ۵G و نیز توسعه فیبرنوری برای منازل را دنبال می‌کنیم.

«محمدرضا  زارع» امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه در آستانه هفته ارتباطات در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: شعار امسال هفته ارتباطات، «نوآوری دیجیتال برای توسعه پایدار» تعیین شده و به همین مناسبت شاهد افتتاح تعداد ۱۲۲ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۸۷ میلیارد ریال خواهیم بود که عمدتاً مربوط به بخش‌های تلفن همراه، فیبر نوری و دیتا و ارتقای شبکه بوده است.

وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون تعداد ۳۴۳ طرح با سرمایه گذاری بالغ بر ۳۹۲۸ میلیارد ریال بهره برداری شده است.

وی با اشاره به جمعیت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان یزد، گفت: هم اکنون یک میلیون و ۵۴۰ تلفن همراه در استان با ضریب نفوذ ۱۴۴.۶ درصد مشغول بکار است.

زارع خاطرنشان کرد: تعداد تلفن ثابت مشغول بکار استان ۵۵۹ هزار شماره است ولی بنا به دستور عمل ابلاغی برخی خطوط به دلیل عدم نیاز مشتریان مرجوع و به مشترکان دیگر واگذار شده لذا نسبت به پارسال حدود ۱.۶ درصد کاهش ضریب نفوذ در این بخش را شاهدیم.

وی عنوان کرد: ضریب نفوذ خانوارهای دارای اینترنت پرسرعت در استان ۳۷.۷ درصد و سهم بازار مخابرات از این بخش در استان حدود ۷۰ درصد است.

این مسئول گفت: در حال حاضر تعداد پورت‌های ADSL استان بالغ بر ۱۶۶ هزار، تعداد پورتهای VDSL در استان دو هزار و ۱۸۳ مورد و در بخش FTTH تعداد چهار هزار و ۴۹۳ پورت در استان مشغول بکار است.

زارع اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان اجرا شده است که از سال گذشته تاکنون ۱۰۹ کیلومتر افزایش را در این بخش شاهدیم.

وی گفت: یکی از سیاست‌های مخابرات استان، توسعه فیبر نوری برای منازل است و تلاش داریم ۸۰ درصد منازل استان تا پایان عمر دولت سیزدهم تحت پوشش قرار گیرند.

وی در این باره اضافه کرد: خوشبختانه به لحاظ تجاری و اداری وضعیت خوبی در کشور از نظر اجرای فیبر نوری داریم و اکثر این بخش‌ها به فیبر نوری متصل هستند.

مدیر مخابرات منطقه یزد، تعداد روستاهای دارای ارتباط استان را ۹۵۴ روستا ذکر کرد و افزود: در بخش روستایی بالغ بر ۶۴ هزار تلفن ثابت با ضریب نفوذ ۳۵و۵ درصد مشغول بکار است.

وی گفت: همچنین مشغول بکار ADSL روستایی استان افزون بر ۱۶ هزار مورد است و خوشبختانه هم اکنون ۲۳۲ روستا از مجموع ۶۹۰ روستای برخوردار از تکنولوژی BTS، دارای تکنولوژی ۴G  هستند.

وی با اشاره به راه اندازی دو سایت ۵G در استان در دهه فجر سال گذشته، یکی از سیاستهای استان در سال جاری را توسعه این تکنولوژی در استان ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha