• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022619046
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان:

روند سیر نزولی جمعیت در اردستان متوقف شده است

روند سیر نزولی جمعیت در اردستان متوقف شده است

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت شهرستان اردستان گفت: روند سیر نزولی نرخ تولد در شهرستان اردستان متوقف شده است که شاید یکی از علل آن اجرای قانون جوانی جمعیت باشد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال‌های زیادی در کشور روی کاهش جمعیت برنامه‌ریزی و بهتر بگوییم فرهنگ‌سازی شد و اگر بخواهیم بار دیگر برعکس شود باید ذهنیت و فرهنگ مردم را تغییر دهیم و بسترهای حمایتی و اقتصادی را فراهم کنیم.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت برای کشور یک کار اورژانسی است و ارتباطی به مسائل سیاسی و یا اقدامات و عملکرد کار دولتی ندارد. مطمئناً کاهش و یا نبود جمعیت در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر جامعه اثر جبران‌ناپذیری دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان گفت: با بررسی نمودار جمعیت شهرستان شاهد رشد جمعیت در اردستان هستیم، اما تعداد تولدهای سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است. این به آن معنا است که در شهرستان اردستان شاهد مهاجرت معکوس جمعیت هستیم.

ذبیحی با بیان اینکه اردستان یک شهرستان سالمند است و برای خروج و رهایی از این بحران، باید بیش از پیش در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت کار کنیم، تصریح کرد: روند سیر شتاب‌زده نزولی نرخ رشد و تولد در شهرستان اردستان متوقف شده که شاید یکی از علل آن اجرای قانون جوانی جمعیت و اجرای مصوبات قرارگاه جوانی جمعیت شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان اکنون ۳۵۵۹ نفر پسر و ۱۷۹۱ نفر دختر مجرد در این شهرستان حضور دارند که در سن ازدواج (۱۸ تا ۳۵ سال) هستند که باید مقدمات ازدواج آنها فراهم شود. آمار دختران و پسران مجرد در سنین ازدواج سالانه روند افزایشی دارد، بنابراین باید برنامه‌ریزی و مصوبات قانونی برای فراهم کردن ازدواج این افراد در دستور کار باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تأکید کرد: توصیه ما به جوانان این است که اگر از نظر شرایط جسمی، روانی و اجتماعی آمادگی ازدواج را دارند در ازدواج کردن تأخیر نکنند و همچنین در دو سال اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند تا گرفتار درمان‌های پیچیده ناباروری نشوند چراکه اگر باروری به تأخیر بیفتد ممکن است مشکل ناباروری دیر تشخیص داده و درمان آن سخت‌تر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha