• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022619059
  • خبرنگار : 50441

در رونمایی از سند «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)» عنوان شد:

قرار نیست حرم شاهچراغ (ع) توسعه پیدا کند/ افزایش بزرگراه‌ها فضای زیارتی شهر را متحول می‌کند

قرار نیست حرم شاهچراغ (ع) توسعه پیدا کند/ افزایش بزرگراه‌ها فضای زیارتی شهر را متحول می‌کند

ایسنا/فارس به گفته تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) تدوین سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)» به معنی توسعه حرم نیست و معانی گسترده‌تری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و معماری در کل استان را در بر می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری امروز، ۲۶ اردیبهشت در مراسم رونمایی از سند سومین حرم اهل بیت (ع) با بیان اینکه تدوین این سند، گام اولیه برای آغاز یک راه بلند و برداشتن گام‌های بزرگ است، گفت: در سال ۱۳۸۷ مقام معظم رهبری در سفر به شیراز اعلام کردند که این شهر سومین حرم اهل بیت(ع) است و در سال گذشته که خدمت مشرف شدیم، رهبر انقلاب با اشاره به آن فرمایش، فرمودند «شما بروید همه همت خود را به کار بگیرید تا به این تراز کشوری و جهانی دست پیدا کنید.» 

 سند راهبردی «شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع)» رونمایی شد

وی افزود: همه باید در جهت تحقق این هدف همت کنیم. ظرفیت ذاتی وجود دارد و باید تلاش کنیم تا به این جایگاه دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری برای رفع برخی ابهامات در خصوص سند مذکور، گفت: وقتی سخن از سند سومین حرم اهل بیت(ع) به میان می‌آید، کسی فکر نکند قرار است این حرم توسعه پیدا کند، فضای جدیدی خریداری شود یا از فضای دیگری کاسته شود. قرار نیست پای دلال‌ها و انسان‌های مغرض وسط بیاید. 

وی با بیان اینکه محتوای این سند مربوط است به کل استان فارس، همه استان‌های هم‌جوار و در نهایت کل کشور است، گفت: توسعه‌ای که در عصر جدید مورد نظر اندیشمندان است، باید از جنبه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و معماری در این سند مانند یک الگو، مقدمه‌ای برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد. 

تولیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) با تاکید بر اینکه سند سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی، یک بحث ملی است، اظهار کرد: با احداث بزرگراه حضرت شاهچراغ (ع) تعداد زائران حرم مطهر شاهچراغ (ع) در ایام نوروز بیش از ۳٠٠ هزار نفر نسبت به سال قبل افزایش داشت و این یعنی نیاز داریم به راه‌اندازی سایر بزرگراه‌ها بین شیراز و سایر شهرهای بزرگ که این امر، فضای سیاحتی و زیارتی شهر را متحول خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha