• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403022619073
  • خبرنگار : 71480

بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت خبر داد

آخرین‌ خبرها از انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهیدبهشتی چابهار با هند

آخرین‌ خبرها از انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهیدبهشتی چابهار با هند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی آن را در افزایش انگیزه سرمایه گذاری طرفین موثر خواند.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، تا ۲۶ اردیبهشت امسال رشد تراتزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد است. امیدوارم امسال رکور دیگری در ترانزیت کشور رقم بزنیم.


وی ادامه داد: قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی منعقد شد که انگیزه برای سرمایه گذاری طرفین را افزایش داد.

وی ادامه داد: ارزش این قرارداد برای فاز اول راهبردی به ۱۲۰ میلیون دلار و ۲۵۰ میلیون هم تامین مالی انجام شد و در مجموع به ۳۷۰ میلیون دلار رسید.

بذرپاش در ادامه با اشاره به اینکه قانون ساماندهی بازار اجاره، مسکن و زمین از مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال و روز گذشته توسط رئیس جمهور به وزارت راه و سایر دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد، گفت: برای اولین بار است که قانونی برای مدیریت اجاره خواهیم داشت و دولت با مصوبه شورای عالی استان ها می‌تواند سقف اجاره تعیین کند. اگر در استانی تورم بیش از ۳۰ درصد باشد، شورای مسکن استان می تواند از ۵۰ درصد تورم تا حداکثر ۱۰۰ درصد آن میزان تورم نسبت به قراردادن سقف اجاره اقدام کند. تاکنون چنین قانونی وجود نداشت، فقط در زمان کرونا، سقف ۲۵ درصد وجود داشت که الان قانون هم نداشت. جزئیات این قانون به اطلاع مردم رسانده می شود. تیم قانون بسیار خوب است و باید از مجلس تشکر کرد که دست دولت را برای مداخله بیشتر باز می کند. در این قانون ساماندهی سکوهای مجازی و نظام مند کردن مداخله گران در بازار مسکن و اجاره انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha