• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022619087
  • خبرنگار : 50548

برگزاری آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت‌زدایی

برگزاری آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت‌زدایی

ایسنا/خراسان رضوی آیین بهره‌برداری از ۱۵ پروژه و طرح شاخص آستان قدس رضوی در حوزه محرومیت زدایی در دهه کرامت رضوی، امروز ۲۶ اردیبهشت در روستای هندل آباد مشهد برگزار شد.

مراسم آغاز و بهره‌برداری از ۱۵ پروژه و طرح شاخص خدمات‌رسانی بنیاد کرامت رضوی امروز ۲۶ اردیبهشت به ارزش بیش از ۱۴۰۰ میلیارد ریال با افتتاح مرکز سلامت امام رضا(ع) در دهه کرامت رضوی در روستای هندل آباد انجام شد.

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) و محسن داوری، فرماندار مشهد انجام شد.

حسن کاظمی بخشدار مرکزی خراسان رضوی و مشهد در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: از همراهی، همدلی و قدرشناسی مردم عزیز تشکر می‌کنم، از سربازان و خدمتگزاران آستان قدس رضوی که با مدیریت تولیت آستان قدس خدمات شایسته‌ای در این روستا ارائه می‌کنند، صمیمانه قدرشناسی می‌کنم.

ساخت مرکز جامع سلامت با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان در روستای هندل‌آباد توسط آستان قدس رضوی

وی خطاب به تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اقدامات خیرخواهانه و دلسوزانه شما و هیئت همراهتان در این روستا موجب ایجاد و انسجام وحدت ملی و علاقمندی بیشتر مردم به نظام و امام رئوف شده است. اجرای گازرسانی در ۳۴ منزل روستا، ساخت یک واحد منزل مسکونی و بازسازی ۳ منزل روستایی، آسفالت معابر که به تسهیل رفت‌ و آمد مردم را موجب شده، ایجاد اشتغال برای ۲۰ بانوی این روستا و معرفی آنان به شرکت فرش آستان قدس رضوی، ساخت مرکز جامع سلامت با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و اجرای بند خاکی که با بارش‌های اخیر آب‌گیری نیز شد، اقدامات شایسته‌ای که آستان خورشید در این روستا انجام دادند، که موجب ایجاد نشاط و روحیه امید در ساکنان شده است. بر خود وظیفه می‌دانم از همکاران و پرسنل رئوف، خالص و معتقد حضرت خورشید که در سایه تدبیر تولیت آستان قدس رضوی به زائران و مجاوران چنین خدمات شایسته‌ای را ارزانی داشتند، قدرشناسی کنم.

وی به بخشی از خدماتی که دولت سیزدهم در ۲ سال گذشته در بخش مرکزی ارائه کرده، اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۳۸ میلیارد تومان در حوزه راهسازی هزینه شده و بخشی هم در دست اقدام است. در حوزه درمان در ۱۱ روستا بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای خانه‌های بهداشت هزینه شده است، در حوزه ورزش ۱۵ میلیارد تومان در قالب دو سالن ورزشی و ۷ زمین چمن مصنوعی، در حوزه آموزش و پرورش ۲۶۰ میلیارد تومان از روز دانش‌آموز سال گذشته تاکنون ۱۸ مدرسه با ۲۲۰ کلاس با همکاری خیرین و بنیاد مسکن و دهیاری‌ها صورت گرفته است.

کاظمی با بیان اینکه بزرگترین روستایی که به لحاظ زیرسازی و آسفالت توسط آستان قدس رضوی انجام شده، افزود: در کنار اقدامات شایسته آستان قدس، بیش از ۸۰ روستا در بخش مرکزی و بیش از ۴۸۰ هزار مترمربع با ۵۲۰۰ تن قیر انجام شده که بیش از ۶۲ میلیارد تومان و هزینه‌‎های زیرساخت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی با اشاره به نهضت ملی مسکن ادامه داد: در بخش مرکزی در ۲ مرحله ۲۲ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کردند و ۱۵ روستا قرعه‌کشی شده است و ۲ هزار نفر در مرحله استعلام و واگذاری است و برای هر واحد بیش از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه خواهد شد.

بخشدار مرکزی خراسان رضوی و مشهد گفت: یکی از اقدامات دولت سیزدهم، استقرار میز خدمت در روستاها بوده است که در ۱۵ جلسه با حضور داوری، فرماندار مشهد انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha