• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022619154
  • خبرنگار : 50469

عضویت ۵۰۰ نفر در انجمن مد و لباس استان ایلام

عضویت ۵۰۰ نفر در انجمن مد و لباس استان ایلام

ایسنا/ایلام مدیر انجمن مد و لباس استان ایلام گفت: در استان ایلام در حوزه مد و لباس هم طراح خانم و هم آقا در حال فعالیت در این عرصه هستند، این انجمن حدود ۵۰۰ نفر عضو دارد.

«اسما یوسف‌زاده» با حضور در ایسنا اظهار کرد: از آذر سال ۱۳۹۸ انجمن مد و لباس در استان ایلام شروع به فعالیت کرد و تا این لحظه در بخش‌های مختلف این حوز فعالیت‌های مختلفی داشته است.
مدیر انجمن مد و لباس ایلام گفت: مد و لباس فقط در لباس خلاصه نمی‌شود بلکه شامل کیف، کفش، عینک و هنرهای دستی نیز می‌شود.
یوسف‌زاده با اشاره به اینکه انجمن حالت حمایتی نیز دارد، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ها، آشنایی تولید کنندگان با طراحان این حوزه، ایجاد بازارکار، جلوگیری از واردات لباس‌های قاچاق، حمایت از تولید کننده داخلی، حمایت از هنرمندان برای گرفتن نشان شیما، بررسی لباس فرم مدارس و ادارات از جمله فعالیت‌های انجمن مد و لباس است.
وی در خصوص نشان شیما نیز گفت: نشان شیما یک شناسنامه برای طراحانی است که طرح خود را ارائه دادند و به دنبال آن این طرح ثبت و برای آن یک کد تعیین می‌شود. این طرح باید برای اولین بار به ثبت رسیده باشد.
وی گفت: طراحانی که تاکنون توانسته‌اند برای طرح خود نشان شیما بگیرند و اگر در نمایشگاه‌ها شرکت کرده باشند می‌توانند در صندوق هنرمندان نام نویسی کنند.
یوسف‌زاده با اشاره به اینکه شرکت در نمایشگاه‌ها رایگان است، تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این انجمن نمایشگاه‌های متعددی در استان برگزار شده است. برخی از این نمایشگاه‌ها در شهرستان‌های ایلام از جمله ملکشاهی، ایوان و سربله داشتیم، همچنین چندین نمایشگاه متعدد نیز در شهر ایلام برگزار شد.
مدیر انجمن مد و لباس استان ایلام به کلاس‌های آموزشی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: این کلاس‌ها در بخش‌هایی از مهران، سرابله، ایوان در حوزه طراحی لباس برگزار شد. این کلاس‌ها حمایتی بودند و کاملا رایگان برگزار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha