• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022619189
  • خبرنگار : 50130

‌نماینده ولی فقیه کردستان در بازدید از مدارس استثنایی سنندج:

همه انسان‌ها مدیون زحمات ‌معلمان‌ هستند

همه انسان‌ها  مدیون زحمات ‌معلمان‌ هستند

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان، از مدرسه استثنایی ابتدایی توحید و متوسطه دخترانه گلها در سنندج بازدید کرد و در جریان چالش‌ها و مشکلات آنها قرار گرفت.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز چهارشنبه(۲۶ اردیبهشت)، در بازدید از مدرسه استثنایی ابتدایی توحید و متوسطه دخترانه گلها در سنندج، ضمن قدردانی از معلمان، از پیگیری های مجدانه و دلسوزی های عوامل اجرایی این مدارس تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: ارزش، جایگاه و مقام معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست و همه انسان‌ها به نوعی مدیون زحمات معلمان خود هستند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کردستان، در ادامه در جریان چالش ها و مشکلات خاص این مدارس ویژه و نظرات معلمان، درد دل های اولیا و صحبت های دانش آموزان قرار گرفت.

اختصاص ماهانه یک میلیارد تومان به ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی کردستان

در ابتدای این بازدید طالب محمدی، رئیس آموزش وپرورش استثنایی با ارائه گزارشی از حوزه آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: آموزش وپرورش استثنایی در سطح کشور سازمان ودر سطح استانها یک اداره است  که زیر نظر ادرات کل آموزش وپرورش فعالیت می کند.

محمدی با بیان اینکه ۴۲ مدرسه مستقل استثنایی در سطح استان به دانش آموزان با نیازهای ویژه خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ارائه می کنند، تصریح کرد: در همه شهرستانها به جز مناطق کم جمعیت استان مدرسه استثنایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: برای حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه که در مدارس استثنایی سطح استان در حال تحصیل هستند، ماهانه یک میلیارد تومان هزینه ایاب وذهاب اختصاص می یابد که بالغ بر۹۰ درصد سرانه این دانش آموزان را شامل می شود.

وی با ذکر اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که از سرویس ایاب وذهاب استفاده می‌کنند به دلیل فقر مادی قادر به پرداخت هزینه نیستند، خاطرنشان کرد: تأمین سرویس ایاب وذهاب دانش آموزان استثنایی به عنوان یکی از دغدغه های اصلی آموزش وپرورش استثنایی مطرح است.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: بدلیل کم بودن تعداد مدارس استثنایی، پراکندگی جمعیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در سطح شهر وروستاها ،همچنین داشتن معلولیت های مختلف نیاز به سرویس ایاب ذهاب را به امری اجتناب ناپذیر برای آنان مبدل کرده است.

محمدی آموزش وپرورش استثنایی را متولی آموزش عمومی دانش آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد وافزود: آموزش و پرورش استثنایی تخصصی ترین وعلمی ترین بخش آموزش و پرورش است.

وی در ادامه با اشاره به آمار رو به افزایش دانش آموزان طیف اوتیسم گفت: ۵۵ دانش آموز دارای اختلال اوتیسم در شهرستان سنندج مشغول تحصیل هستند که به لحاظ آموزشی و دریافت خدمات توانبخشی نیاز به امکانات بیشتری دارند.

وی، با اشاره به کلنگ زنی اولین مدرسه ۱۰ کلاسه خیر ساز اوتیسم در شهرک اندیشه شهرستان سنندج در سال ۱۴۰۱ خواستار تسریع درعملیات احداث این پروژه آموزشی و پیگیری های مجددانه دست‌اندرکاران شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان با اشاره به فعالیت دو هنرستان ویژه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سنندج، تأکید کرد: فلسفه اصلی آموزش وپرورش استثنایی طی مدارج دانشگاهی نیست بلکه آموزش درس ها، مهارت‌های زندگی ‌و افزایش آگاهی دانش آموزان برای حضور در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha