• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1403022619199
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از اظهارات خود در جلسه امروز هیات بابیان اینکه تامین مالی بخش تولید در سال جهش تولید، از جمله برنامه‌های دولت برای تحقق شعار سال است، ضمن دستور به وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی برای رفع موانع تامین مالی مورد نیاز بخش تولید، از وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها نیز خواست نسبت به تسریع در ارائه مشوق‌های مسکن‌سازی در بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، جواد اوجی وزیر نفت، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌  علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت،‌ صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی،‌ احمد وحیدی وزیرکشور، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی،  احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، علیرضا زاکانی شهردار تهران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره میزان آلودگی رود ارس

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به برخی اخبار نسبت به میزان آلودگی رود ارس و مضرات آن، با بیان اینکه رود ارس را کاملا پایش می‌کنیم، تاکید کرد: آن آلودگی‌هایی که مطرح هست به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آمادگی وزارت نفت برای بهره‌برداری از دو طرح ملی

جواد اوجی وزیر نفت با اعلام اینکه خط لوله فرآورده نفتی از تبریز، خوی تا ارومیه به طول ۲۲۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری است،‌ توضحی داد: از این طریق، بنزین، نفت گاز و نفت کوره را به راحتی انتقال می‌دهیم و مانع تردد تانکرهای نفتکش در این مسیر خواهیم بود. این طرح بالغ بر هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است.

وی افزود: همچنین در کیفی‌سازی پالایشگاه تبریز، تبدیل فرآورده‌های نفت گاز یا گازوئیل به «یورو پنج» آماده بهره‌برداری است. روزانه ۵ میلیون لیتر تولید نفت گاز یورو پنج را خواهیم داشت که به بهبود محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک می‌کند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نیمی از موارد باقی مانده با آژانس بین المللی انرژی اتمی حل و فصل شد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمیبا تشریح نتیجه مذاکراتش با گروسی، گفت: علاوه بر مفاد بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، حدود نیمی از موارد باقی مانده کشورمان با آژانس حل و فصل شد. دو مکان باقی مانده هم در فرآیند حل و فصل قرار دارد. طبق برنامه توافق شده، معاونان دو طرف در حال تعامل و گفت‌وگو هستند.

وی با اشاره به سخنان گروسی مبنی بر احتمال شکل‌گیری فضای جدید با ایران، گفت: بله منظور ایشان عملیاتی شدن همان سه پاراگرافی است که در بیانیه مشترک اسفند ۱۴۰۱، بین طرفین به امضاء رسید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

هر هفته تعهدات اپراتورها در سرعت و پوشش اینترنت را پی گیری می‌کنیم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت ارتباطی کشور از ابتدای دولت سیزدهم تا حال حاضر خبر داد و گفت: هردو هفته تعهدات اپراتورها اعم از سرعت و پوشش را در وزارت ارتباطات پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: قراردادهایی برای خرید تجهیزات تولید داخل با شرکت های دانش بنیان امضاء شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

با دستور ویژه رییس‌جمهور مشکل طلافروشان حل شد

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به حاشیه توافق مالیاتی سازمان امور مالیاتی و تجار صنعت طلا، گفت: اعضای صنف طلا و جواهر معتقدند یکی از آیین‌نامه‌های قاچاق کالا ذیل سامانه جامع تجارت برای هم‌صنفی‌هایشان مشکلات را به وجود آورده است که با دستور ویژه رییس‌جمهور، وزارت صمت اطلاعیه‌ای منتشر کرد. مواردی از آیین‌نامه مذکور که برای طلافروشان مشکلاتی را به وجود آورده بود با رعایت مفاد کلی قانون، حذف شد.

وی همچنین اعلام کرد که تمام اصناف کشور موظف هستند در حوزۀ ممیزیِ مالیاتی به‌سمت شفافیت، الکترونیکی شدن و فاصله گرفتن از روش‌های کاغذی و سنتی بروند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رفع یکی از موانع برای صادرات صنایع دستی

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از رفع یکی از موانع پیش روی صادرکنندگان صنایع دستی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه به دولت پیشنهاد داده بودیم که فعالان صنایع دستی بتوانند آزادانه هر میزان که خواستند صنایع دستی را از کشور خارج کنند و ارز آن را وارد کشور کنند، افزود: در جلسه امروز هیات دولت مصوبه بسیار خوبی در خصوص صنایع دستی داشتیم که خبر خوب و خوشی برای همه مردم ایران است  و در نتیجه آن یکی از موانع صنایع دستی که  موانع صادراتی آن است برطرف می شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آخرین‌ها از انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با هند

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انعقاد قرارداد تجهیز و بهره برداری ۱۰ ساله فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار با شرکت هندی آن را در افزایش انگیزه سرمایه گذاری طرفین موثر خواند.

وی همچنین اظهار کرد: بعد از رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده ای در ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل، تا ۲۶ اردیبهشت امسال رشد تراتزیت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ درصد است. امیدوارم امسال رکور دیگری در ترانزیت کشور رقم بزنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات وزیر کشور درباره برخورد با ماموران متخلف فراجا

احمد وحیدی وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با ماموران متخلف فراجا و علت اطلاع‌رسانی نکردن در این زمینه و ایجاد شائبه‌هایی در اذهان مردم، تصریح کرد: طبیعی است در هر کاری هر مأموری اگر تخلف کند با او برخورد می‌شود، اما آنچه که شنیدم در فضای مجازی درباره یک مورد خاص پخش شده و در آن مورد خاص آنچه توسط فراجا انجام شده این بوده که به خانمی تذکر حجاب داده شده، اما در برابر اجرای قانون و رعایت حجاب، مقاومت و در واقع خود را برهنه کرده است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی با پتویی ایشان را پوشانده و طبق ضوابط عمل کرده است، اما آنچه منعکس شده، ظاهراً جور دیگری بوده است. باید از تقطیع و انحراف موضوعات جلوگیری کرد تا کاری که فراجا براساس موازین قانونی به آن عمل کرده، جور دیگری مطرح و حاشیه‌سازی انجام نشود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نگاه دولت ضدفساد بوده است

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در خصوص مراحل کشف و معرفی فساد «چای دبش» در دولت گفت: دولت در گزارش دادن این تخلف و جرم پیشگام بوده و با سرعت تمام همکاری لازم را دارد، زیرا نگاه دولت ضدفساد بوده است. در اینجا برخی پرونده ها با هم خلط می شود، برخی پرونده ها که اسم افراد هم آمده جنبه تصمیمات مدیریتی دارد و در حوزه نهاده های اساسی بوده است که منجر به صدور رای جرم شده است و حوزه تخلفات فردی است. البته نظر دستگاه های نظارتی درون و خارج دولت و حقوقدانان این است که جرمی اتفاق نیفتاده است و تخلف بوده است. دولت با جدیت حتما پیشگاه شناسایی با هر فسادی خواهد بود.

وی همچنین از مصوبه حمایتی دولت در جهت حمایت از نهضت ملی مسکن خبرداد و گفت: تامین فولاد و سیمان برای ساخت و ساز برای مسکن حمایتی تضمین شد. وزارت نیرو و صمت مکلف شدند نیازهای لازم برای تامین فولاد و سیمان را تامین کنند. بورس کالا مکلف شد فولاد و سیمان را با نرخ های حمایتی و مناسب تر برای تامین مسکن حمایتی در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد تا کنترل بسیاری خوبی بر مصالح ساختمانی مسکن حمایتی انجام شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

دولت در کاهش نرخ بیکاری رکورد زد

صولت مرتضوی وزیر کار با اعلام اینکه نرخ بیکاری ۷-۸ استان کشور زیر یک درصد است،  افزود: این اتفاق یک رکورد تاریخی است و شرط کافی برای حفظ کردن این رکود، ادامه همین روندی است که در دولت اتخاذ شده است.

وی فعال کردن بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و تقویت طرح‌های توسعه‌ای آنها در کنار فعال کردن بنگاه‌های بزرگ راکد و تعطیل را موجب حفظ نرخ بیکاری در سطح یک درصد دانست.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آمار و ارقام زاکانی از قیمت تمام شده اتوبوس‌های چینی

علیرضا زاکانی شهردار تهران با اشاره به قرارداد واردات اتوبوس، ون و تاکسی‌های برقی شهرداری تهران با خودروسازان چینی، گفت: شهرداری تهران به ازای هر دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی برقی چینی ۲۵۰ هزار یورو پرداخت می‌کند.

وی همچنین خبرداد که  عملیات عمرانی مسیر نعل‌اسبی شکل خط ۹ متروی تهران حد فاصل پارک چیتگر تا منطقه دولت‌آباد از امروز شروع شد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha