• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403022619240
  • خبرنگار : 71468

نصیرشلال: متفاوت بودن حقوق ورزشکاران شانس مدال نداشتن را القا می‌کند

نصیرشلال: متفاوت بودن حقوق ورزشکاران شانس مدال نداشتن را القا می‌کند

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: اگر در تشویق ورزشکاران دقت کافی نداشته باشیم باعث سرخوردگی آنها می‌شویم.

به گزارش ایسنا، نواب نصیرشلال در نشست خبری فدراسیون وزنه‌برداری در مورد آخرین وضعیت وزنه‌برداران بیان کرد:  چند ماه است در ارد و هستیم. در سه ماه مانده تا المپیک در شرایط نرمال هستیم و طبق برنامه پیش می‌رویم و امیدوارم اتفاق خاصی پیش نیاید.

او در مورد انتقاد مصطفی جوادی و علی داوودی از حقوق ۱۵ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: وقتی پاداش در نظر می‌گیریم که در بحث مالی و تشویقی است اگر درست انجام نشود باعث افت روحیه ورزشکاران می‌شود. اگر در بحث تشویق و بالا بردن به روحیه ورزشکاران دقت کافی نداشته باشیم، ورزشکاران سر خورده شده و از پیش باخته حساب می‌شود. مبالغی در نظر می گیرند  که برای ورزشکاران ما متفاوت از بقیه ورزشکاران است و القا می‌کنند شانس مدال نداریم. البته برای ما چیزی که اهمیت دارد مقصد است و اتفاقات مختلفی در این مسیر ممکن است بیفتد، با این حال ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

او افزود: صحبتی با جوادی و داودی داشتم و خواستم که خیلی به این موضوع اهمیت ندهند. هر دو افراد پخته‌ای هستند و مسائل را خوب درک می‌کنند.  البته ما همه در ورزش در یک خانواده هستیم و گاهی گلایه شود هم ایراد ندارد.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط به وجود آمده چگونه از لحاظ روانی ورزشکاران را کنترل می‌کند؟ تاکید کرد: کار را که شروع کردیم خیلی اتفاقات رخ داد. تلاش کردیم جو اردو و میانگین سنی را پایین بیاوریم و روی تفکر قهرمانی ورزشکاران تاثیر بگذاریم. در مجموع بخشی دست ما است و تلاش می کنیم جو را کنترل کنیم اما از بیرون هم فشارهایی است و اتفاقاتی رخ می‌دهد که مانع بر سر راه ما هستند. کاری که ما می‌کنیم این است که مقابله کنیم و تلاش کنیم روی آنها تاثیر نگذارد.

سرمربی تیم ملی در مورد آخرین وضعیت دو وزنه‌بردار المپیکی گفت: جام جهانی تایلند را پشت سر گذاشتند. باید ریکاوری شوند. فکر کنم اوایل ماه آینده اردوی کیش شروع شود به اوج برمی‌گردیم. باید کنترل کنیم نزدیک المپیک به اوج آمادگی برسند. 

او در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند رکوردهای ایده آل او برای علی داوودی و مصطفی جوادی جهت حضور در المپیک چه رکوردهایی هستند؟  تاکید کرد:  برای علی داوودی در یک ضرب بین ۲۰۵ تا ۲۱۰ کیلوگرم و ۲۶۰ تا ۲۶۲ دوضرب است تا رقابت خوبی داشته باشد و رنگ مدالش به بهترین شکل باشد. پتانسیل بدن او این رکوردها را قبول می‌کند و حالا ببینیم در مسیر چه اتفاقاتی می‌افتد. مصطفی جوادی قبل از جهانی عربستان آمادگی خیلی خوب داشت. اگر در این سه ماه باقی مانده به رکورد ۱۷۵کیلوگرم یک‌ضرب و ۲۱۸ تا ۲۲۰ کیلوگرم در دوضرب برسد اتفاق خارق العاده در المپیک رخ می‌دهد. 

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که علت پرداخت کم حقوق به المپین‌های وزنه‌برداری می‌تواند نتایج بازی‌های آسیایی باشد ؟گفت: ممکن است و می‌تواند تاثیر گذار باشد. البته شرایط بازیهای آسیایی متفاوت است و اکثر آن تیم تغییر کرده اند. مصطفی جوادی طلای جهان گرفت. علی داودی افزایش رکورد داشت و هر دو با انگیزه هستند. به جای اینکه سیستم تشویقی عامل بازدارنده باشد باید به تیم ما کمک کند. حدود ۳۵ نفر سهمیه المپیک می‌گیرند و نباید خیلی ارقام موشکافانه و سختگیرانه باشد. 

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کند چه کسانی پشت این تصمیم برای پرداخت حقوق ۱۵ میلیون تومانی به المپین های وزنه‌برداری هستند؟ گفت: دقیق نمی‌دانم. قطعا تیم کارشناسی پشت تصمیم گیری ها است. در  مورد مربیان ایرادی ندارد به این شکل باشد اما دلسوزانه و کارشناسی نیست با ورزشکار این رفتار انجام شود. 

سرمربی تیم ملی وزنه در مورد از دست رفتن سهمیه المپیک دسته ۱۰۲ کیلوگرم رضا دهدار و انتقاد از انتخاب وزنه ۲۱۴ کیلوگرم برای او گفت: ما در دسته ۱۰۲ کیلوگرم سهمیه نداشتیم. وقتی با رکوردهای نسبتا پایین در رده نهم است به نظرم سهمیه قطعی نبوده است. برای دهدار همه کار کردیم تا ذهنی و جسمی آماده شود. او ۳۰ ساله است و شرایط وزنه‌بردار ۲۰ ساله را نداشت که به او فشار زیادی وارد کنیم. با این حال یک ضرب رکورد زد که نشان داد بدنش عالی است و در دوضرب با وزنه نرمال کار را شروع کردیم که خودش را آماده کند. کسانی که این حرف را می‌زنند سواد فنی آنها کم است. دو وزنه‌بردار در جدول هستند و شانس دارند از این رو باید همه مسائل را در نظر می‌گرفتیم و عقل حکم می‌کرد وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را برای او انتخاب کنیم. وقتی که معما حل می‌شود ممکن است همه بگویند که راه حل‌های دیگری هم وجود داشته است.

او در مورد اینکه دهدار قرار است وزنه برداری را ادامه دهد یا خیر گفت: طبق صحبتی که با من داشته آخرین مسابقه او بود و البته گفته بود که اگر سهمیه المپیک را هم بگیرد بعد از المپیک خداحافظی می‌کند. ممکن است اتفاقاتی بیفتد و در رنکینگ کسی انصراف بدهد بنابراین به او گفته‌ایم فعلاً تمرین کند و خودش را آماده نگه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha