• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403022619281
  • منبع : بازار

روش ثبت‌ نام آیلتس کامپیوتری سازمان سنجش / آموزش مرحله‌به‌مرحله

روش ثبت‌ نام آیلتس کامپیوتری سازمان سنجش / آموزش مرحله‌به‌مرحله

در سال‌های گذشته، ثبت نام در آزمون آیلتس فرآیندی نسبتا سخت بود و بسیاری از افراد از ثبت نام از آن جا می‌ماندند. اما در سال جدید، امکان ثبت نام آزمون آیلتس رایانه ای از طریق سازمان سنجش فراهم شده است و می‌توانیم به راحتی در این آزمون مهم شرکت کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از آیلتس آفاق، اما ثبت نام آیلتس از طریق سنجش نیز به همین آسانی نیست و مهم است نکاتی را در این زمینه در نظر بگیرید. در این مطلب، قصد داریم که نحوه ثبت نام جدید آزمون آیلتس کامپیوتری از طریق سازمان سنجش را مورد بررسی قرار دهیم و نکات مهم این فرآیند را به شما ارائه کنیم.

چگونه از ایران برای آزمون آیلتس ثبت نام کنیم؟

همانطور که گفتیم، امسال روش جدیدی معرفی شده است که می‌توانید به شکل راحت‌تر در آزمون آیلتس شرکت کنید. در این روش جدید، باید سه گام کلی را پشت سر بگذارید. در ابتدا، باید از طریق وبسایت رسمی سازمان سنجش اطلاعات خود را بر اساس اطلاعات پاسپورت‌تان وارد کنید. در مرحله بعد، باید وارد سایت idp استرالیا شوید و مرکز آزمون مورد نظرتان را انتخاب کنید. پس از تایید مرکز آزمون، اطلاعات هویتی را وارد نمایید و بعد اقدام به واریز هزینه آزمون کنید.

مرحله اول؛ ثبت نام در وبسایت رسمی سازمان سنجش

در مرحله اول ابتدا وارد سایت سازمان سنجش شوید و اطلاعات فردی خود را در وبسایت وارد کنید. حتما چند بار این اطلاعات را بررسی کنید تا مغایرتی با اطلاعات پاسپورت شما نداشته باشد، چراکه توسط سازمان سنجش چک می‌شود. پس از اینکه اطلاعات را وارد کردید، با قوانین موافقت کنید و اطلاعات خود را تایید نمایید.

مرحله دوم؛ ثبت نام در سایت جدید آیلتس (idp)

پس از مرحله اول وارد سایت جدید آیلتس یعنی سایت idp شوید و نوع آزمون، ماژول آزمون، تاریخ آزمون، محل برگزاری آزمون و شهر خود را انتخاب کنید. پس از اینکه این موارد را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود تا تاریخ و شیفت آزمون را انتخاب نمایید. تاریخ و شیفت آزمون، تایم آزمون شفاهی و موارد دیگر را انتخاب کرده و دکمه تایید را بزنید تا درخواست شما ثبت شود.

مرحله سوم؛ ثبت نام در سایت مرکز آزمون آیلتس

در مرحله آخر، باید در سایت مرکز آزمون آیلتس ثبت نام کنید تا فرآیند ثبت نام شما کامل شود. ابتدا به سایت مرکز آزمون (تهران آیلتس، ایرسافام یا دین‌ودانش) در ایران مراجعه کنید. پس از اینکه وارد یکی از این وبسایت‌ها شدید، یک حساب کاربری جدید برای خود ایجاد کنید. البته اگر از قبل حساب کاربری داشته‌اید، فقط لازم است که وارد حساب قبلی خود شوید. پس از ورود به حساب کاربری، اطلاعاتی که قبلا در سایت idp وارد کرده‌اید را در بخش‌های خواسته‌شده وارد کنید. پس از اینکه اطلاعات را به صورت دقیق و صحیح وارد کردید، سایت اطلاعات را تایید کرده و شما را به صفحه پرداخت هزینه آزمون هدایت می‌کند.

مرحله چهارم؛ تایید پاسپورت

پس از اینکه هزینه آزمون آیلتس را در سایت مرکز آزمون‌گیرنده پرداخت کردید، به وبسایت https://book.ielts.idp.com/my-tests بروید و عکس دو صفحه اول پاسپورت‌تان را آپلود کنید. پس از گذشت ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ایمیل تاییدیه ثبت نام شما در آزمون آیلتس برایتان ارسال خواهد شد.

روش ثبت‌ نام آیلتس کامپیوتری سنجش / آموزش مرحله‌به‌مرحله

زمان ثبت نام آیلتس در سال جدید

از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ به اینور، آزمون آیلتس تغییرات زیادی کرده است و فراز و نشیب‌های زیادی دارد. در سال ۱۴۰۱، سازمان سنجش به صورت یک طرفه برگزاری این آزمون را ممنوع اعلام کرد. به همین علت، بسیاری از داوطلبین به کشورهای همسایه می‌رفتند تا در آزمون آیلتس شرکت کنند. اما از آذرماه سال ۱۴۰۲، شرکت در آزمون آیلتس به صورت کامپیوتری توسط فقط سه مرکز در تهران مجاز شد.

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مزیت این قانون جدید این است که شما می‌توانید در هر زمان، آزمون آیلتس را شروع کنید و به سوالات پاسخ دهید. فقط کافی است که یک روز را انتخاب کرده و از خالی بودن ظرفیت آزمون در آن روز مطمئن شوید. پس از انتخاب روز مورد نظر، طبق سه مرحله‌ای که پیش‌تر توضیح دادیم نسبت به ثبت نام برای آزمون آیلتس اقدام کنید.

آزمون کامپیوتری آیلتس در کدام شهرها برگزار می‌شود؟

در حال حاضر، شیراز تنها شهری به‌جز تهران است که امکانات و تجهیزات مناسب برای برگزاری آزمون آیلتس کامپیوتری را در اختیار دارد. ثبت نام آیلتس شیراز نیز در ۱۴ آذر همزمان با ثبت آیلتس در تهران شروع شده است و می‌توانید به‌راحتی در این آزمون شرکت کنید. برای اینکه بتوانید در شیراز آزمون دهید، کافی است که در هنگام ثبت نام در سایت idp، محل آزمون خود را شیراز انتخاب کنید.

روش ثبت‌ نام آیلتس کامپیوتری سنجش / آموزش مرحله‌به‌مرحله

پیدا کردن بهترین آموزشگاه‌های آیلتس با کمک ایران آموزشگاه

در صورتی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، مهم است که به طور کامل برای آزمون آماده باشید. علاوه بر مطالعه و تمرین‌های مکرر روزمره، شرکت در کلاس‌های آماده‌سازی برای آیلتس نیز می‌تواند کمک بسیاری زیادی به شما کند. اگر قصد پیدا کردن آموزشگاه‌های آیلتس را دارید، وبسایت ایران آموزشگاه به کمک شما می‌آید. این وبسایت لیستی از بهترین آموزشگاه‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بهترین گزینه را باتوجه به شرایط خود انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha