• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403022619282
  • خبرنگار : 50567

رشد ۶۸ درصدی عمران و آبادانی در شهرها و روستاهای هرمزگان

رشد ۶۸ درصدی عمران و آبادانی در شهرها و روستاهای هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر کل امور مالیاتی استان هرمزگان گفت: فعالان اقتصادی با مشارکت بسیار خوب خود در استان طی سال گذشته رشد چشمگیری در تامین بودجه دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها با رقمی معادل ۴۵۶۰ میلیارد تومان رشد ۶۸ درصدی در راستای توسعه عمران و آبادانی شهرها و روستاها داشته‌اند.

جعفر احسانی مهر مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان امروز (۲۶ اردیبهشت ماه)، در نشست خبری با بیان این که وصول پرونده‌های مالیاتی در استان هرمزگان با مطالبه‌گری به حق خبرنگاران بوده و خبرنگاران قوه عاقله افکار عمومی و جامعه هستند و این نقش را به نحو شایسته‌ای در این روزهای حساس اقتصادی به سرانجام رساندند، عنوان کرد: سیاست نظام مالیاتی مبتنی بر شفافیت در راستای عدالت مالیاتی و تعامل سازنده به جهت ایفای مسئولیت خطیر خود که همان تامین منابع مالی دولت است را به نحو احسن انجام دهد و رسالت مهم همکاران ما شفافیت اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تاکید استاندار هرمزگان بر این بوده که منابع اقتصادی استان را به داخل استان انتقال دهیم، تأکید کرد: این امر طی دو سال اخیر به سرانجام رسیده و هم اکنون ۳۰ پرونده مرتبط با استان که در خارج از استان قرار دارند، هنوز در حال بررسی هستند.

احسانی مهر ادامه داد:‌ از مسئولان استانی و مقامات بلندپایه در قوه مقننه، مجریه و قضاییه بابت انتقال منابع مالی استان به داخل خود استان تشکر می‌کنم.

مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با بیان این که در سال ۱۴۰۱ معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده میان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع شده بود و در سال ۱۴۰۲ این رقم به بیش از ۴۵۰۰ میلیارد تومان رسید، بیان کرد: درصدد هستیم تا ۳۰ شرکتی که مالیات خودشان را در خارج از استان پرداخت می‌کنند نیز به استان منتقل شوند.

جعفراحسانی مهر در مورد اخذ مالیات از شرکت نفت فلات قاره اینگونه توضیح داد که شرکت نفت فلات قاره از آن شرکت‌هایی است که در چند استان به صورت موازی فعالیت می‌کند و شرکت در استان‌های خوزستان بوشهر و هرمزگان است سهم استان بوشهر بیشتر از سایر استانهاست و سوابق مالیاتی این شرکت در استان بوشهر رسیدگی و حسابرسی می‌شود، خوشبختانه در این راستا پرونده‌هایی که به لحاظ قانونی امکان جابجایی سوابق مالیاتی آنها به استان هرمزگان میسر نیست سهم عوارض و مالیات آنها ۴۳۵ میلیارد تومان در سال گذشته به ما پرداخت کرده‌اند و از بابت آلایندگی هم رقمی نزدیک به ۳۶ میلیارد تومان تا جایی که پرونده رسیدگی شده است به استان پرداخت کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha