• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022619326
  • خبرنگار : 71516

همراه با مخالفت کابینه صهیونیستی با عضویت فلسطین در سازمان ملل؛

نتانیاهو: اجازه نمی‌دهیم کشور فلسطین تشکیل شود

نتانیاهو: اجازه نمی‌دهیم کشور فلسطین تشکیل شود

کابینه رژیم صهیونیستی با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان مخالفت کرد.

به گزارش ایسنا، کابینه رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه)‌ مصوبه‌ای را تصویب کرد که در آن تأکید شده است: اسرائیل با قطعنامه ۱۰ مه مجمع عمومی سازمان ملل درباره افزایش سطح نمایندگی تشکیلات خودگردان فلسطین و دادن اختیارات اضافی به آن که معمولا جزو حق کشورهای عضو است، مخالف است. چنین قطعنامه‌ای وضعیت مناطق را تغییر نخواهد داد و هیچ حقی به کسی نمی‌دهد و از حق اسرائیل و مردم اسرائیل در سرزمینشان نمی‌کاهد.

در این مصوبه ادعا شده است: این قطعنامه پایه و اساسی برای مذاکرات آینده نیست و به پیشبرد راه حل مسالمت آمیز کمکی نمی‌کند.

طبق گزارش اسکای نیوز، در بیانیه دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: امروز کابینه با قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره حمایت از مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین مخالفت کرد. هیچ پاداشی به عملیات هولناک هفت اکتبر که ۸۰ درصد فلسطینی‌ها چه در کرانه باختری و چه غزه آن را تأیید می‌کنند، داده نمی‌شود.

نتانیاهو نیز در سخنانی تاکید کرد: ما اجازه تشکیل کشوری که بتوانند از طریق آن حمله بزرگتری به ما کنند، نمی‌دهیم. هیچ کسی نمی‌تواند مانع از حقمان برای دفاع از خود شود نه مجمع عمومی و نه هیچ سازمان دیگری.

روز جمعه مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه عضویت کامل فلسطین را تصویب کرد و از شورای امنیت خواست این موضوع را با نگاه مساعدی بررسی کند و با عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل موافقت کند چراکه فلسطینی‌ها شایستگی عضویت کامل در این سازمان را دارند. در حال حاضر فلسطین به عنوان یک کشور ناظر غیر عضو در این سازمان حضور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۶ ۱۷:۱۰

یکی نمیادبزنه تودهن نتانیاهوواعضای کابینه اش که چگونه بخودتان اجازه میدهیدبا کسانی که درسرزمین مادری خودهستندچنین برخوردی کنید،آنان،یعنی فلسطینیان، حق تشکیل حکومت وشناسایی آن ازطرف سازمان ملل را دارند.