• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022619334
  • خبرنگار : 50184

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشن بزرگ ازدواج دانشجویی در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه از برگزاری جشن بزرگ ازدواج دانشجویی در کرمانشاه به مناسبت دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد محرابی، امروز(۲۶ اردیبهشت) در نشست ستاد ازدواج دانشجویی استان کرمانشاه، با بیان اینکه جشن ازدواج دانشجویی در کرمانشاه برگزار می شود، اظهار کرد: این برنامه با حضور ۱۰۸ زوج دانشجوی دانشگاه‌های استان، دوشنبه هفته آینده (۳۱ اردیبهشت) در محل تالار انتظار برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش از والدین زوج های دانشجو نیز به دلیل تسهیلگری در امر ازدواج فرزندانشان قدردانی خواهیم داشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان کرمانشاه با بیان اینکه جشن ازدواج دانشجویی هرساله در استان برگزار می شود، عنوان کرد: در این جشن هدایای مالی به زوج های دانشجو اهداء و به صورت رایگان آنها را به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

وی در ادامه بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: در این راستا از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا ازدواج دانشجویی در دانشگاه ها تقویت شود.

محرابی ادامه داد: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی با موضوعاتی همچون همسریابی، مشاوره پیش از ازدواج، همسرداری، فرزند پروری و... در دستور کار قرار دارد.

وی لازمه ترویج فرهنگ ازدواج دانشجویی را در نظر گرفتن مشوق هایی برای زوج های دانشجو عنوان کرد و افزود: حل مشکل مسکن یا تامین خوابگاه متاهلی، حمایت های مالی، اعطای وام، تسهیل در اخذ وام ازدواج و... می تواند از جمله این مشوق ها باشد.

به گفته این مسئول، طبق آمارها میزان طلاق و اختلاف بین زوج‌های دانشجو بسیار کمتر از سایر زوج‌ها در جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha