• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403022619342
  • خبرنگار : 71959

دستگیری ۳ سارق خودرو در ۲ نقطه از تهران

دستگیری ۳ سارق خودرو در ۲ نقطه از تهران
عکس تزئینی است

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری ۳ سارق خودرو با ده‌ها فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ علی قاسم پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دو پرونده هفته های اخیر این پلیس گفت: در یکی از پرونده ها، روز گذشته مامواران کلانتری ۱۵۵ در حال گشت زنی در خیابان مهرورز بودند که به یک موتورسیکلت مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. ماموران در جریان بررسی‌های خود متوجه شدند یک موتورسیکلت سوار و راکب او، در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتند به صورت نامحسوس این افراد را تحت نظر قرار دهند. 

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: دقایقی بعد، سرنشین موتورسیکلت به طرف یکی از خودروهای پارک شده رفته و اقدام به باز کردن در این خودرو کرد که در همین حین ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند. ترک نشین موتورسیکلت به محض مشاهده گشت پلیس سوار بر موتورسیکلت شده و هر دو متهم به سرعت از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه عملیات تعقیب و گریز میان ماموران پلیس و متهمان آغاز شد، گفت:‌ماموران کلانتری پس از اجرای طرح مهار و شلیک چند تیر هوایی موفق شدند هر دو متهم را پس از تعقب و گریز طولانی دستگیر و به کلانتری انتقال دهند.

قاسم پور با بیان اینکه متهمان پس از توقف موتورسیکلتشان نیز پابه فرار گذاشتند، گفت: این افراد تصور می‌کردند که می‌توانند با پای پیاده از دست ماموران فرار کنند، اما پس از تعقیب و گریزی طولانی و شلیک چند تیر هوایی، هر دو متهم دستگیر شدند. 

وی با بیان اینکه هر دو متهم سابقه دار بودند، گفت:‌این افراد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به سرقت از ۱۰ خودرو اعتراف کردند. در ادامه نیز برایشان پرونده‌ای تشکیل شد و هر دو برای تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

کاتالیزور دزد شهر زیبا دستگیر شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به دومین پرونده ادامه داد: در روزهای اخیر، سرقت چند فقره کاتالیزور و قطعات خودرو در شهر زیبا به پلیس اعلام شد. به همین دلیل تیمی از کلانتری ۱۴۲ کن، این موضوع را در دست بررسی قرار دادند. آنان با بررسی دوربین‌های محل سرقت، توانستند سارق را شناسایی کنند و تصویری از او را در اختیار مامواران گشتی منطقه قرار گرفت. 

قاسم‌پور ادامه داد: سرانجام روز گذشته، افسران گشت پلیس، فردی را در نزدیکی متروی شهر زیبا شناسایی کردند که به شدت به متهم پرونده سرقت شباهت داشت و به همین دلیل رفتار وی را تحت نظر قرار دادند.در همین حین متهم اقدام به بریدن کاتالیزور یک خودرو با استفاده از سنگ فرز شارژی کرد که ماموران بلافاصله او را بازداشت کردند. 

وی با بیان اینکه در بررسی از خودروی این سارق، دو کاتالیزور دیگر و چند قطعه دیگر خودرو کشف و ضبط شد، گفت:‌ این سارق به مقر انتظامی منتقل شده و در آنجا تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به سرقت از هشت خودرو اعتراف کرد. همچنین مالخر این پرونده نیز شناسایی و دستگیر شد و هر دو متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

قاسم پور به شهروندان توصیه کرد که خودروهای خود را به دزدگیر مجهز کرده و در مکان‌های امن اقدام به پارک کردن خودروی خود کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha