• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403022619355
  • خبرنگار : 71660

مقامات اوکراینی به دنبال متقاعد کردن کاخ سفید برای حمله به روسیه

مقامات اوکراینی به دنبال متقاعد کردن کاخ سفید برای حمله به روسیه

همزمان با پیشروی نیروهای روسیه و عقب‌نشینی نیروهای اوکراینی، مقامات این کشور جنگ‌زده در حال متقاعد کردن دولت جو بایدن هستند تا تحریم‌های مربوط به استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه خاک روسیه را لغو کند.

به گزارش ایسنا، گروهی از نمایندگان پارلمان اوکراین این هفته در واشنگتن بوده‌اند تا در این خصوص از کنگره ایالات متحده کمک بگیرند.

نشریه پالتیکو در گزارشی می‌نویسد: «طی چند روز گذشته ده‌ها هزار نیرو روسی به سمت مرز اوکراین در شمال‌شرق پیشروی کردند؛ اقدامی که مقامات اطلاعاتی اوکراین ماه‌هاست انتظار آن را می‌کشیدند. هم‌چنین، همزمان با اینکه نیروهای روسیه نزدیک مرز اوکراین تجمع کرده‌اند، نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی شده و به دلیل سیاست‌های واشنگتن قادر نیستند از تسلیحات ارائه‌شده توسط آمریکا استفاده کنند.»

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر شرطی را برای ارسال تسلیحات دوربرد به اوکراین مطرح کرد که به موجب آن نیروهای این کشور نمی‌توانند از این تسلیحات برای هدف‌گیری خاک روسیه استفاده کنند.

«دیوید آراخامیا» رئیس پارلمانی حزب حاکم «خدمت مردم» روز سه‌شنبه طی سفر به واشنگتن گفت: «اکنون مشکل اصلی سیاست کاخ سفید مبنی بر محدود کردن ظرفیت‌ها جهت حمله به خاک روسیه است.»

نشریه پالتیکو در ادامه می‌نویسد: «روسیه به خوبی نسبت به این محدودیت آگاه است و به خاطر همین توانسته دست‌کم ۳۰ هزار نیرو و تجهیزاتی را در مرز مستقر کند.»

مقامات اوکراینی به دنبال متقاعد کردن کاخ سفید برای حمله به روسیه
«نیروهای اوکراینی»

«اولکساندرا اوستینوا» رئیس کمیسیون ویژه پارلمان اوکراین در امور اسلحه و مهمات طی مصاحبه‌ای جداگانه گفت: «ما دیدیم که نظامیان آنها در یک یا دو کیلومتری مرز در داخل روسیه نشسته‌اند و کاری از دست ما برنمی‌آید.»

نمایندگان پارلمان بخشی از گروه بزرگتری از قانونگذاران اوکراینی هستند که این هفته با چندین تن از مقامات کنگره آمریکا دیدار کردند و تلاش محوری آنها این بوده که سیاست‌های کاخ سفید را جهت استفاده از تسلیحات آمریکایی علیه خاک روسیه تغییر دهند.

البته دو تن از مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کردند که سیاست دولت بایدن در این خصوص تغییر نکرده است.

یکی از مقامات به شرط آنکه نامش فاش نشود، گفت: «این کمک‌ها برای دفاع است، نه برای عملیات تهاجمی در خاک روسیه.»

دولت انگلیس این هفته محدودیت مشابهی را در راستای استفاده از تسلیحات انگلیسی در خاک روسیه برداشت. «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس در جریان سفر به کی‌یف گفت: «اوکراین حق دارد از سلاح‌های انگلیسی برای حمله به داخل خاک روسیه استفاده کند، زیرا روسیه در داخل اوکراین حمله می‌کند. شما می‌توانید درک کنید که چرا اوکراین نیاز به دفاع از خود را احساس می‌کند.»

پالتیکو تاکید می‌کند: «تحلیل‌های ناشی از جنگ بسیار شدیدتر و وخیم‌تر از آن چیزی است که مقامات آمریکایی طی ۶ ماه گذشته ارائه دادند و هم‌چنین نشان می‌دهد که کمبود مهمات و نیرو در خط مقدم اوکراین و پیشروی و تقویت موقعیت روسیه، روند جنگ را تغییر داده است.»

اوکراین ماه‌هاست که حملاتی را در داخل روسیه با استفاده از پهپادهای کوچک خود برای حمله به تاسیسات نفتی انجام داده است؛ اما مقامات کی‌یف اصرار می‌ورزند که به «موشک‌های قوی‌تر ایالات متحده برای شکستن دفاع هوایی روسیه در امتداد مرز» نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha