• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022619361
  • خبرنگار : 71592

هشدار پکن و بروکسل به تل‌آویو درباره حمله به رفح

هشدار پکن و بروکسل به تل‌آویو درباره حمله به رفح

اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست فورا به عملیات خود در رفح در جنوب نوار غزه پایان دهد. وزارت خارجه چین نیز مخالفت خود را با عملیات نظامی در رفح اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه اروپا - در بیانیه‌ای که توسط «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی این اتحادیه صادر شد - به رژیم صهیونیستی هشدار داد حمله گسترده به رفح که مملو از آوارگان است، فشار شدیدی را بر روابط اتحادیه اروپا با تل‌آویو وارد خواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد به عملیات خود در رفح در نوار غزه پایان دهد.

در این بیانیه آمده است: این عملیات توزیع کمک‌های بشردوستانه در غزه را بیشتر مختل می‌کند و منجر به آوارگی بیشتر داخلی، قرار گرفتن در معرض قحطی و رنج انسانی می‌شود. اتحادیه اروپا همچنین از اسرائیل می‌خواهد که گذرگاه رفح را بازگشایی کند. اتحادیه اروپا از اسرائیل می‌خواهد که از تشدید بیشتر وضعیت وخیم انسانی در غزه خودداری کند و گذرگاه رفح را بازگشایی کند.

در این بیانیه آمده است: بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه، اسرائیل باید اجازه دهد ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان تسهیل شود.

بورل افزود: عملیات جاری اسرائیل در رفح، در جنوب غزه، منجر به پیچیدگی‌هایی برای توسعه بیشتر روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل خواهد شد. اتحادیه اروپا از اسرائیل و حماس می‌خواهد تا تلاش های خود را برای مذاکره در مورد آتش بس و آزادی اسیران «دو برابر» کنند.

وزارت امور خارجه چین در سالروز واقعه نکبت فلسطین اعلام کرد بی‌عدالتی علیه مردم فلسطین از زمان آواره شدن بیش از نیمی از آنها در ۷۶ سال پیش تشدید شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد: ادامه عملیات نظامی اسرائیل در رفح، روابط چین با آن را تحت فشار شدید قرار می‌دهد.

همچنین همزمان با حملات مکرر شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک رسانی به غزه، «مایکل هیگینز»، رئیس جمهور ایرلند گفت همه کسانی که از حقوق بشر حمایت می‌کنند از حملات به کاروان‌های امدادی وحشت زده شده‌اند.

وی حمله به کاروان‌های کمک رسانی را محکوم کرد و گفت: این حمله در حالی صورت می‌گیرد که مردم غزه از قحطی رنج می‌برند.

دیروز سه شنبه، پس از حمله شهرک نشینان صهیونیستی به محموله‌ای که از اردن می‌آمد، سازمان ملل بر لزوم محافظت رژیم صهیونیستی از کاروان‌های کمک های بشردوستانه عازم غزه در برابر خشونت شهرک‌نشینان تاکید کرد.

شایان ذکر است که نیروهای اشغالگر همچنان از ورود کمک‌ها از گذرگاه رفح که هفته گذشته آن از اشغال کردند، جلوگیری می‌کنند و از سوی دیگر گذرگاه «کرم ابوسالم» نیز همچنان به روی ورود کمک‌ها بسته است.

با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، ارتش اشغالگر هفتم ماه مه عملیات به قول خودش «محدودی» را در شرق رفح آغاز کرد و مجددا حدود ۳۰۰ هزار فلسطینی را مجبور کرد آواره شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha