• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403022619397
  • منبع : نمایندگی مرکزی

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد

ایسنا/مرکزی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی به عنوان مرکز برتر درمان ناباروری سطح سه در استان معرفی و تقدیر شد.

فریده رنجبران معاون درمان علوم پزشکی اراک، با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی جوانی جمعیت گفت: درمان و خدمات‌رسانی به زوجین نابارور جزو وجوه اساسی قانون جوانی جمعیت است و ما مرکز درمان ناباروری سطوح دو و سه را در مجموعه علوم پزشکی استان راه‌اندازی کرده‌ایم ولی رضایتمندی از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی بسیار خوب بوده و امروز از این مرکز بابت خدمات شایسته تقدیر می‌کنیم.

وی درخصوص مشکل نبود متخصص فلوشیپ در استان اظهار کرد: ما پیگیر تامین فلوشیپ ناباروری هستیم. متاسفانه کشور با کمبود فلوشیپ ناباروری روبروست. در راستای تامین این متخصصان با معاونت درمان و معاونت آموزشی وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفته است تا در صورت امکان به رفع این مشکل کمک کنند.

رنجبران افزود: در سطح استان نیز اعلام شده است که می‌توانیم پزشکانی از استان که تمایل به ادامه تحصیل در این رشته دارند را معرفی کنیم تا راحت تر وارد این رشته شوند ولی به دلیل سختی های این رشته، متقاضی کم است.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد

مریم جنابی مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان مرکزی تمامی خدمات درمان ناباروری را به مراجعین ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان در کنار فعالیت مرکز درمان ناباروری، خدمات متنوع دیگری را نیز در حوزه‌های مختلف درمانی ارائه می دهد افزود: خوشبختانه توانستیم آزمایشگاه ژنتیک این مجموعه را راه‌اندازی کنیم و با راه‌اندازی این مرکز، از ارسال آزمایش‌های ژنتیک به خارج استان بی‌نیاز شدیم.

جنابی گفت: همه آزمایشگاه‌های خصوصی استان آزمایش‌های کاریوتایپ و دیگر آزمایش‌ها در این حوزه را به بیرون از استان ارجاع می‌دهند ولی خوشبختانه ما با ۶ ماه تلاش توانستیم کاریوتایپ را در استان راه‌اندازی کنیم و این اقدام در آینده نتایج بسیار خوبی را برای استان حاصل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: این دستاورد باید در سطح استان اطلاع‌رسانی شود بویژه اینکه این آزمایشات در این مرکز یا تعرفه نیمه‌دولتی انجام می‌شود که نسبت به هزینه‌های آزمایشگاه‌های خصوصی برای بیمار بسیار به صرفه‌تر است.

جنابی گفت: به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت برنامه‌هایی در نظر گرفته شده و در حال اجراست که از جمله آنها انجام غربالگری ناباروری رایگان در شهرستان‌های استان است که این اقدام تاکنون مجموعا طی ۴ مرحله در خمین و خنداب اجرایی شده است. با اینکار توانستیم در مسیر درمان به قشری که توان مالی کمتری دارند کمک کنیم. همچنین در ایام این هفته متخصصان این مرکز شامل فلوشیپ ناباروری، فلوشیپ ناباروری مردان، متخصص جنین‌شناسی، ژنتیک و روانشناسی به مراجعین مشاوره رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در آئین تقدیر از این مرکز که با حضور مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، تیم نظارت بر درمان این دانشگاه و معاون بیمه و درمان بیمه سلامت استان مرکزی برگزار شد، لوح تقدیر دانشگاه علوم پزشکی اراک به مریم جنابی مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مهناز تبریزی مسئول اتاق عمل مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی و بنت‌الهدی قاسمی مسئول کلینیک مامایی این مرکز تقدیم شد.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مرکز برتر سال شد


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha