• چهارشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022619409
  • خبرنگار : 50037

بهره‌مندی بیش از ۱۱۳ هزار نفر از همدانی‌ها از آموزش‌های هلال‌احمر

بهره‌مندی بیش از ۱۱۳ هزار نفر از همدانی‌ها از آموزش‌های هلال‌احمر

ایسنا/همدان معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر استان همدان از بهره‌مندی بیش از ۱۱۳ هزار نفر از آموزشهای هلال احمر این استان خبر داد.

وحید عرفانی اظهار کرد: در سال  گذشته ۲۲۲۲ دوره آموزش عمومی و تخصصی برای ۱۱۳ هزار و ۲۷۹  نفر از فراگیران در جمعیت هلال احمر استان همدان برگزار شده است.

وی افزود: ۲۱۶۴ دوره آموزشی عمومی و همگانی شامل کمک‌های اولیه، آمادگی در برابر مخاطرات، مهارت‌های پایه داوطلبی، آموزش‌های مبتنی بر نیاز محلی و آموزش در خانه های هلال، مهارت آموزی نیروهای وظیفه و نیز تولید و انتشار محتوای آموزشی برخط در فضای مجازی برای ۱۱۲  هزار نفر از آحاد مختلف جامعه برگزار شده  است.

عرفانی  ادامه داد: علاوه بر آن طی مدت فوق  برای  ۱۲۷۲ نفر از تیم های عملیاتی هلال‌احمر نیز در قالب ۵۸ دوره تخصصی از قبیل مقدماتی امداد و نجات، پیش بیمارستانی، جستجو و نجات شهری، حمایت های روانی، اصول پیمایش و ناوبری، دسترسی با طناب، مخابرات و ارتباطات رادیویی و فوریت های پزشکی در شرایط اضطرار برگزار شده است.

وی در خصوص دوره‌های ضمن خدمت کارکنان هلال احمر استان، اضافه کرد: دوره های ضمن خدمت متنوعی برای کارکنان این جمعیت در سال گذشته برگزار شده که شامل برگزاری ۹ دوره با حضور بیش از ۱۲۲۱  نفر از همکاران هلال‌احمر استان بوده است.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر همدان با اشاره به سایت khadem.ir خانواده آماده در مخاطرات، اظهار کرد: این سایت برای استفاده تمامی اقشار جامعه به صورت برخط و امکان صدور مدرک، آماده ارائه خدمات آموزشی متنوع است.

عرفانی بیان کرد: برگزاری دوره های مبتنی بر نیاز محلی، آموزش‌های مناسبتی و ایستگاهی در فضاهای عمومی، دوره های آموزشی خانه های هلال، دوره های آموزشی ویژه اقشار خاص اعم از سربازان و آموزش ویژه مدارس از دیگر برنامه های آموزشی هلال احمر به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: دوره های آموزشی جمعیت هلال احمر به صورت مستمر ادامه دارد و هر ارگان یا سازمانی که  متقاضی باشد آمادگی لازم برای برگزاری دوره های آموزشی را داریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جمعیت  هلال احمر استان همدان، عرفانی با بیان اینکه آموزش‌های متنوعی در سراسر استان برگزار می شود، گفت: تولید محتواهای آموزشی با موضوع آموزش‌های همگانی و اختصاصی و انتشار آن در فضاهای عمومی و مجازی، برگزاری دوره‌های مربیگری پایه، کد ۳ و دوره‌های بازآموزی مربیان پایه و تخصصی برای حفظ آمادگی و ارتقاء دانش روز امدادی، از دیگر برنامه‌های این معاونت در  سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha